Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:07:13 GMT

اخباری از تلاش ترکیه برای اعزام شورشیان سوری به یمن

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۶۰۴۰

اخباری از تلاش ترکیه برای اعزام شورشیان سوری به یمن

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف مدعی شده ترکیه برای اعزام مزدوران سوری وابسته به خود به یمن برای حمایت از اخوان المسلمین در این کشور به نمایندگی حزب اصلاح تقلا می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ترکیه‌ای "أحوال" به نقل از رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف سوری مدعی شد که دستگاه اطلاعات ترکیه رسماً از گروه‌های سوری وابسته به خود خواسته‌ است تا در ازای پرداخت مبالغ هنگفت و وسوسه کننده مزدورانی را برای اعزام به یمن آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، مزدوران تحت امر ترکیه در عفرین سوریه درحال تبلیغ میان گروه‌های وابسته به آنکارا هستند و به آنها اعلام می‌کنند، کسانی که خواستار جنگ در یمن هستند، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه آماده به خدمت گرفتن آنهاست. این درحالی است که ترکیه برای پر کردن جای خالی مزدوران سوری، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ سرباز ترکیه‌ای را برای تسلط کامل و مستقیم بر منطقه "جسر الشغور" تا جرابلس سوریه مستقر کرده است.

ناظران معتقدند: اردوغان به بهانه فساد مزدوران تحت امرش، درصدد اعزام آنها به یمن و خالی کردن مناطق شمالی سوریه و به ویژه عفرین از حضور آنها است و می‌خواهد برای به دست گرفتن کامل زمام امور در عفرین نیروهای ترکیه را در این منطقه مستقر کند و به این ترتیب آنکارا به مرحله اشغال مستقیم سوریه منتقل می‌شود.

در همین راستا، روزنامه مصری الیوم السابع با استناد به اطلاعاتی که آنها را  "موثق" خوانده،‌ ادعا کرد،‌ یکی از افسران دستگاه اطلاعات ترکیه در منطقه عفرین اخیراً فاش کرد که مزدوران سوری به زودی به خارج از این کشور منتقل خواهند شد.

رامی عبدالرحمان در این باره گفت: اردوغان درصدد خالی کردن مناطق محل حضور این مزدوران و جایگزین کردن سربازان خود به جای آنهاست.

طبق این گزارش، حزب اصلاح یمن بازوی سیاسی اخوان المسلمین در یمن و ابزار ترکیه و قطر برای هدف قرار دادن ائتلاف متجاوز عربی به شمار می‌رود.

الیوم السابع در ادامه نوشت، سفرهای افسران ترکیه به برخی استان‌های تحت کنترل اخوان با اظهارات برخی مقامات وابسته به قطر در دولت مستعفی یمن و همچنین کسانی که خواستار تشکیل یک ائتلاف جدید در یمن برای مقابله با ائتلاف عربی هستند، مطابقت دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: تعز به هسته‌ای برای طرح هماهنگی ترکیه، قطر، اخوان و حوثی‌ها تبدیل شده است و تحلیلگران مسائل سیاسی معتقدند که تعز پیش از اینکه به پایگاهی سیاسی، مردمی و نظامی در مقابل ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تبدیل شود، به پایگاهی برای بسیج نیروها به منظور حرکت به سمت عدن و جنگ با نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن و حمله به ساحل غربی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه یمن مزدوران سوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • اخباری: به ستوه‌ آمده‌ایم، برایمان دعا کنید!
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل