Web Analytics Made Easy - Statcounter


قائم مقام مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: امسال بیش از 150 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان طی جلسات شورای برنامه ریزی استان و تقسیم بودجه آبفای کشور تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد شاکری اظهار کرد: امسال بیش از 150 میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان طی جلسات شورای برنامه ریزی استان و تقسیم بودجه آبفای کشور تخصیص داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین آبفا براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آبرسانی به 65 روستای استان را با اعتبار 136 میلیارد تومان تا پایان امسال در دستور کار دارد که اکثر این روستا ها یا فاقد شبکه آب بوده و یا فاقد منابع آبی پایدار هستند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه رویکرد آبفا در روستاها، تامین آب شرب پایداراست، تصریح کرد: از جمله منابع آبی پایدار احداث آب شیرین‌کن هاست که در حال حاضر تعداد 10 سایت آب شیرین کن با ظرفیت 20 هزار متر مکعب در شبانه روز در حال اجرا است و جمعیتی بالغ بر 74 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.  

وی اضافه کرد: همچنین تعداد 28 مجتمع آبرسانی روستایی در استان تعریف و طراحی شده که هم اکنون در مرحله اجراست.

شاکری در ادامه اظهار داشت: تعداد 385 روستای استان با جمعیتی بالغ بر 29 هزار نفر فاقد تاسیسات و شبکه آبرسانی هستند که دلایل عمده آن، پراکندگی این روستاها در سطح استان و عدم وجود منابع آبی پایدار و قابل شرب در نزدیکی مناطق روستاهای مذکور است. همچنین عمده این روستاها زیر 20 خانوار بوده  و آبرسانی به آن‌ها در اولویت برنامه‌های آبفاست.   

به گفته قائم مقام آبفای هرمزگان؛ منابع آبی سطحی شامل سدها نیز از دیگر منابع تامین آب شهرها و روستاها است که  در حال حاضر طرح‌های آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت و روستای مسیر و تامین آب شهر گوهران و 57 روستاهای آن از سد سُهران در حال اجراست. همچنین سد های استقلال و سرنی نیز از دیگر منابع تامین آب استان است.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: آبفا هرمزگان اعتبارات روستایی شاکری میلیارد تومان منابع آبی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به روستای توانه در نهاوند رسید

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر، اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب این روستا؛ حفاری و تجهیز چاه به عمق 90 متر، ساخت اتاقک چاه، اجرای خط لوله انتقال آب به طول 1800 متر و تهیه و اجرای ۲۰ کیلوولت خط برق چاه، انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستای توانه از پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان همدان است، افزود: اقدامات مذکور با همکاری قرارگاه بسیج سازندگی امام حسن مجتبی(ع) اجرا شده است تا آب شرب سالم و کافی در اختیار مردم شریف این روستا قرار بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیز، راه اندازی و وارد مدار کردن چاه مذکور با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال انجام شده و با وارد مدار شدن این چاه، مشکل آب روستا با جمعیتی حدود چهارهزار نفر برطرف شد.

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم