Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@19:20:24 GMT

پاسخ اتحادیه تاکسیرانی به احتکارتاکسی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۸۴۹۶

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در مورد موضوع احتکار تاکسی‌ها پاسخ داد و گفت: امکان احتکار تاکسی وجود ندارد؛ چراکه ثبت نام مشخص است و افراد متقاضی مشخص است. ناطقان: مرتضی ضامنی در مورد ادعای پلیس در خصوص احتکار خودروهای تاکسی بدون پلاک گفت: فرآیند نوسازی ناوگان به این صورت است که در ابتدا متقاضیان، نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کرده و بعداز ثبت نام خودروساز متناسب با ثبت نام شدگان، ناوگان را تولید می‌کند که در این راستا از نیمه اول اسفندماه با شیوه کرونا فرآیند تحویل خودرو تاکنون با مشکل مواجه شده است؛ چرا که این ثبت نام‌ها اتفاق افتاد و خودروساز تولید انجام داده و خودروها نیز به نمایندگی ها برای تحویل ارجاع داده شد؛ اما از آنجایی که این تاکسی‌ها شماره گذاری نشده بود، تحویل رانندگان نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه به نظر من امکان احتکار تاکسی وجود ندارد چراکه ثبت نام مشخص است و افراد متقاضی مشخص است، تصریح کرد: امکان واگذاری خودروی تاکسی به غیر نیست چراکه بایستی مالک خودروی تاکسی فرسوده باید خودروی جدید را تحویل بگیرد.

ضامنی با اشاره به عدم ممنوعیت شماره گذاری برخی تاکسی‌ها گفت: فرآیند نوسازی تاکسی‌های فرسوده علارغم تمام مشکلات ادامه داشت تا اینکه در اسفندماه سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا،  روند شماره گذاری ۱۵۰۰ تاکسی با مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود:‌ این وقفه در شماره گذاری تاکسی های تولید سال ۹۸ در حالی ایجاد شد که از ابتدای سال ۹۹ خودروساز باید خودروهایی با استاندارد یورو۵ تولید می‌کرد؛ اما تاکسی‌های تولید شده استاندارد یورو ۴ داشتند و به همین دلیل شماره گذاری آنها با مشکلاتی مواجه شده است؛ این مصوبه در حالی برای امسال اجرا می‌شود که راننده ۱۵۰۰ تاکسی تولید ۹۸ تمامی فرآینده تعویض خودرو را انجام داده و حتی برخی از آنها تاکسی‌های فرسوده خود را نیز اسقاط کردند و حالا معیشت این افراد به خطر افتاده است.

ضامنی با بیان اینکه با وزیر کشور در مورد حل این موضوع مکاتبه شده است گفت: از آنها خواستیم که تاکسی ها از این موضوع مستثنی شوند تا زمانی که خودروساز بتواند استاندارها را پاس کند. منبع: ایسنا برچسب ها: اتحادیه ، تاکسیرانی ، تاکسی ، احتکار ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اتحادیه تاکسیرانی تاکسی احتکار ناطقان شماره گذاری تاکسی ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب هم‎ میهن به نقد عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس پرداخته ‎است که در ادامه می خوانید؛

*‌این تحلیل وجود دارد که برخی با انتقادات تند و تیز از هیئت‌رئیسه از تریبون مجلس به‌دنبال آن هستند که کرسی‌های هیئت‌رئیسه مجلس بعدی را کسب کنند. عملکرد هیئت‌رئیسه را در دوره یازدهم مجلس چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سخنگوی وقت شورای نگهبان در سال ۱۴۰۰ گفت: «مردم در انتخابات شرکت کنند یا خیر، در مشروعیت انتخابات تاثیری نخواهد داشت.» یعنی انتخاباتی با پشتوانه ۴۰ درصدی مشارکت مردم با انتخابات ۸۰ درصدی تفاوتی ندارد. این نوع نگاه حکمرانی ما به انتخابات است و مردم محلی از اعراب در سیاست و اقتصاد ندارند. اردیبهشت امسال یک‌سال از موضوع دریافت خودروهای شاسی‌بلند می‌گذرد. خطاب من به هیئت‌رئیسه بود و سوال کردم که دریافت این خودروها با استیضاح وزیر چه نسبتی دارد؟ یک‌سال از این سوال می‌گذرد و با وجود مستندات دقیقی که ارائه شد، میکروفن نماینده‌ای که این موضوع را اعلام کرد بسته، دادگاهی و به یک‌سال زندان محکوم شد. اما هیچ گزارشی از جانب هیئت‌رئیسه به مردم داده نشد درحالی‌که مردم با اعلام موضوع خودروهای شاسی‌بلند با ابهاماتی روبه‌رو شدند. این برای ارزیابی عملکرد هیئت‌رئیسه و حتی مجلس کافی است.

*‌پس با این مورد که مطرح کردید از نگاه شما عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس بد بوده است؟

مجلس با اعلام این خبر با یک اتهام روبه‌رو شده بود. نمایندگان باید از مجلس می‌خواستند که از شأن مجلس و نمایندگان در چنین شائبه‌ای دفاع کند. چطور وقتی موضوع استعفای نادران اعلام وصول نمی‌شود جلوی تریبون مجلس تحصن می‌کنند و تا آخر جلسه اعلام وصول استعفای خود را می‌گیرند. چرا نمایندگان مجلس که در مظان چنین شائبه‌ای قرار گرفتند چنین مطالبه‌ای از هیئت‌رئیسه نداشتند؟

*‌این دلیل بر نقد عملکرد همه مجلس و نه‌فقط هیئت رئیسه است، به گفته شما هیچ کسی مطالبه‌ای در این زمینه نداشته ‎است؟

فقط نوری‌قزلجه و صباغیان پس از آنکه میکروفن من بسته شد، به این موضوع معترض شدند. رئیس مجلس نیز گفت: «مصوبه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است.» کدام ماده قانونی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اجازه می‌دهد که سامانه نماینده مردم به مدت ۴۰ روز بسته شود؟

*‌علاوه بر این موضوعی که شما به‌عنوان نقد به عملکرد هیئت‌رئیسه مطرح کرده‎اید، یکی از انتقاداتی که به هیئت‌رئیسه می‎شود، ورود قطاری ۴۰-۳۰ نفره به مجلس است. چقدر موضوع ورود اتوبوسی و قطاری افراد به مجلس را قبول دارید؟

شاید بیش از این تعداد وارد مجلس شده‌اند. جماعتی از شهرداری وارد مجلس شده‌اند و در ساختار مجلس مسئولیت و پست گرفته‌اند. این افراد از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا(س)، اتوبوسرانی و... به مجلس آمده‌اند و در نهاد اصلی جمهوری اسلامی پست گرفته‌اند.

*‌این موضوعات، مطمئناً مرتبط با ماه‎های اخیر نیست، چرا نمایندگان در ماه‎های آخر و حتی روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم این انتقادات را مطرح می‌کنند؟

هر کسی به انگیزه خاص خود به این موضوعات می‌پردازد. اما من در مناظره با رئیس سازمان خصوصی‌سازی موضوع ورود افراد به مجلس را مطرح کردم و گفتم که شما صاحب چه فضیلتی هستی که این حجم از ثروت کشور به دست‌تان سپرده شده است؟ البته شما جزو فرهیخته‌ترین‌ها هستید بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا (س)، تاکسیرانی و... آمده‌اند. او در مقام پاسخگویی گفت: «جواب ایشان را رهبری باید بدهد.» و جلوی چشم مردم مناظره تلویزیونی را ترک کرد. من اعلام کردم این فرد تاکنون یک آپارتمان در عمرش فروخته که ما ۹ هزار ملک بزرگ دولت را به او سپردیم تا بفروشد؟

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904243

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی رایگان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب
  • تداوم افشاگری‌ها علیه قالیباف/ بیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا، اتوبوسرانی و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند
  • بهره‌برداری از ۳۰ تاکسی ون در مناطق کم‌برخوردار اهواز
  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • بورل: عملیات زمینی در رفح منجر به عواقب انسانی ویرانگر می‌شود
  • (ویدیو) تصادف وحشتناک خودرو تیگو ۷ پرو و تاکسی ۴۰۵
  • تاکسیران امانت‌دار مشهدی ۳ میلیارد ارز را به صاحبش برگرداند
  • ببینید | تصادف وحشتناک خودرو تیگو ۷ پرو و تاکسی پژو ۴۰۵
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم