Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی/ علی ربیعی، سخنگوی دولت همزمان با بازگشت مجید طاهری، پزشک ایرانی زندانی در امریکا بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی جهت ادامه تبادل زندانی با ایالات متحده تأکید کرد. مجید طاهری که از ۱۶ ماه پیش به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران در امریکا زندانی بود، چند روز پیش با «مایکل وایت» شهروند امریکایی زندانی در ایران، مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 او بامداد روز گذشته با استقبال حسین جابری انصاری، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه در فرودگاه امام خمینی(ره) به ایران بازگشت. یک روز پیش از او نیز سیروس عسگری، استاد ایرانی زندانی در امریکا از سوی این کشور آزاد شده و به کشور بازگشته بود.  به گزارش ایرنا، حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه بامداد دوشنبه در مراسم استقبال از مجید طاهری گفت که آزادی این شهروند ایرانی بعد از ماه‌ها تلاش فشرده و پیگیری مستمر وزارت امور خارجه در هماهنگی نزدیک با نهادهای مختلف کشور با همکاری دولت سوئیس صورت گرفته است.
مجید طاهری هم پس از بازگشت به کشورمان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه اتهام امریکا علیه من، دور زدن تحریم‌ها در رابطه با موضوعات پزشکی بود، گفت: «از دولت و مسئولان مربوط و وزیر خارجه تشکر می‌کنم، آنها ماه‌ها وقت گذاشتند تا به من به عنوان پزشک ایرانی کمک کنند.» وی تصریح کرد: «من در حال کمک به گروهی در دانشگاه تهران در رابطه با ساختن واکسن علیه ویروسی که در انسان‌ها بویژه در خانم‌ها موجب سرطان می‌شود، بودم. با پژوهشگرانی در این رابطه آشنا شدم و دوست داشتم به هموطنان و همنوعان خود به عنوان یک پزشک کمکی کرده باشم که وظیفه حرفه‌ای، اخلاقی و ملی من این است که به دیگران کمک کنم.»
طاهری افزود: «ما می‌خواستیم کاری در این رابطه انجام دهیم که برای سلامت ایرانی‌ها و پیشرفت دانش پزشکی باشد، اما متأسفانه آنها یک اتهام بی انصافانه و واهی به من زدند و در آنجا برای یک سال و شش ماه در زندان بودم، تا با کمک خداوند و مسئولان، آزاد شدم و من سپاسگزار و مدیون‌شان هستم.» همزمان با رهایی این شهروند ایرانی، سخنگوی دولت در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روند آزادی کامل همه زندانی‌ها در امریکا گفت: «همان گونه که بارها اعلام کردیم، ایران آمادگی کامل برای تبادل همه زندانیان دارد و مسئولیت این تعلل برعهده دولت امریکا است.»
سخنگوی دولت درباره تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران بعد از تبادل اخیر زندانیان دو کشور گفت: «ما هیچ نشانه‌ای از واقعی بودن توئیت‌های رئیس جمهوری امریکا مشاهده نمی‌کنیم، تمایل دولت امریکا برای مذاکرات جدی و ثمربخش علائمی دارد که در این اظهارات دیده نمی‌شود. پیش از این هم اعلام شده است در صورتی که امریکا مشتاق گفت‌وگو با ایران است می‌تواند به میز مذاکرات با حضور کشورهای باقیمانده در برجام که خود آن را ترک کرده بازگردد.»
ربیعی با بیان اینکه نسبت به دعوت آقای ترامپ به مذاکره و توافق، چیزی بیشتر از یک نمایش سیاسی باشد، خوشبین نیستیم، گفت: «امریکا هم می‌داند برای رسیدن به شرایط مساعد و هرگونه دیپلماسی موفق با ایران چه کارهایی باید انجام دهد و خود آنها واقف هستند. ما بارها اعلام کردیم در سال‌های گذشته اعتماد ما نسبت به صداقت و جدیت و همچنین نتیجه‌بخش بودن مذاکرات از بین رفته است برای اصلاح آن باید هر آنچه را با یک جمله تخریب کرده‌اند، از نو بسازند.»
یک روز پیش از سخنان ربیعی، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه نیز بر آمادگی ایران جهت مبادله زندانیان تأکید کرده و گفته بود که «اگر این آمادگی کماکان در طرف مقابل وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که در بند امریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجید طاهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش خبرآنلاین آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

به نقل از ایرنا وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم