Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر پیمان حصادی، مشاور وزیر جهاد کشاوزری و مجری طرح چغندر قند کشور امروز در سفر به استان اردبیل پس از بازدید از اراضی کاشت چغندر قند در منطقه مغان و حضور در مزارع چغندر قند ریشه و بذری دشت اردبیل گفت: امسال ۹۵ هزار هکتار از اراضی کشور طی قرارداد کارخانه‌های چغندر قند با زارعان، به کشت چغندر قند بهاره اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال بیش از پنج هزار تن چغندر قند بهاره در کشور تولید می‌شود.

حصادی تصریح کرد: بر اساس قرارداد امضا شده، تولیدکنندگان چغندر قند محصول خود را به قیمت تضمینی به این کارخانه‌ها تحویل داده و بهای محصول تحویلی خود را بدون اتلاف وقت و نگرانی دریافت می‌کنند.

مجری طرح چغندر قند کشور، امسال وضعیت تولید چغندر قند در کشور را بسیار مطلوب دانست و گفت: سیاست توسعه کشت چغندر قند پاییزه در مناطق گرمسیری با جدیت در حال پیگیری است.

او افزود: در استان‌های گرمسیری خوزستان، کرمانشاه و منطقه جیرفت برنامه‎ریزی لازم برای کشت تیپ پاییزه محصول چغندر قند انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندر قند پاییزه در کشور تولید شود.

حصادی همچنین گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که محصول چغندر قند بتواند با استفاده از آب سبز و بدون آبیاری وسیع، تولید مطلوبی داشته باشد.

او افزود: در بسیاری از مناطق کشور که این محصول به صورت پاییزه کشت شده، حتی بدون نیاز به یک دوره آبیاری نیز محصول مطلوبی تولید شده است.

مجری طرح چغندر قند کشور گفت: در سایه تلاش علمی کارشناسان ترویج، زراعت و حفظ نباتات، همه ساله شاهد رشد تولید این محصول در واحد سطح هستیم به گونه‌ای که هر سال بر میزان تولید چغندر قند و عیار قند آن افزوده شده است.

او بیان‌کرد: استان اردبیل به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی تنها استان کشور است که تولید بذر چغندر قند در آن انجام می‌گیرد و از لحاظ فنی و کارشناسی، امکان تولید بذر در آن مقدور است.

حصادی همچنین گفت: استان اردبیل به لحاظ داشتن کارخانه قند پنج هزار تنی در منطقه مغان، زمینه مناسبی را برای توسعه و گسترش سطح زیر کشت محصول چغندر قند و همچنین کارآفرینی در این زمینه دارد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چغندر قند پاییزه وزارت جهاد کشاورزی شرایط آب و هوایی بذر چغندرقند چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۳۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید معین افزود: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، اظهارداشت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

معین اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر