Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عباس جنگی‌مرنی، در آیین اختتامیه طرح داناب و انسان و محیط زیست در استان اردبیل اظهار کرد: نقش آب و حفظ منابع آبی در زندگی انسان و تداوم حیات بسیار با اهمیت بوده و طبق اطلاعات موجود ۹۰ میلیون متر مکعب آب تجدیدپذیر در دشت اردبیل وجود دارد در حالی‌که میزان مصرف در این دشت ۱۶۰ میلیون متر مکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به این آمار، باید فرهنگ و نحوه نگرش به منابع‌طبیعی و آبی تغییر یابد و در این بین نقش خانواده، مدرسه و رسانه در اثرگذاری بر تغییر رویکرد و رفتار در این حوزه بسیار مورد اهمیت است.  

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان ادامه داد: اردبیل تنها استانی است که تنوع زیادی در مجموعه فعالیت‌های آبی داشته به طوری‌که بیش از ۲ هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیرمرزی و ۹ سد مخزنی در استان وجود دارد و قطب آبیاری و زهکشی کشور بوده از این رو یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شرکت آب‌منطقه‌ای استان، ایجاد کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی بوده که این کمیته یک‌ماه قبل افتتاح شد.  

جنگی بیان کرد: اردبیل به برای بهره‌مندی از منابع آبی مختلف همانند ۸۰ چشمه سرد که در خاورمیانه کم نظیر بوده و در کنار آن وجود تعداد ۵۰ چشمه آبگرم، جزو استان‌هایی است که مجموعه کاملی از منابع آبی را دارد و باوجود برخی از استان‌ها طرح‌های توسعه‌ای در این استان هم‌چنان فعال است.  

وی تصریح کرد: این طرح‌های توسعه‌ای فعال در استان می‌تواند به عنوان کارگاه علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت برای آموزش به دانش‌آموزان و دانشجویان بهره برد و این موضوع عرصه وسیع علم‌آموزی است.  

مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: طرح داناب که از سال ۹۷ آغاز شده بود یکی از طرح‌های مناسب در حوزه آموزش به دانش‌آموزان برای ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب و نقش و اهمیت این مایه حیات بوده و طبق آمار به دست آمده در طول اجرای این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز آموزش دیده‌اند و با توجه به ظرفیت موجود در استان امیدواریم که در طرح‌های آینده تعداد دانش‌آموزان بیشتری تحت آموزش قرار گیرند و پوشش وسیع‌تری نسبت به سال ۹۸ داشته باشیم.  

اجرای ۱۵ طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در اردبیل

رامین عاشوری، مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش آب در زندگی انسان، اجرای ۱۵ پروژه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی در استان مد نظر بوده و یکی از آن‌ها اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه بوده است.  

وی افزود: اجرای طرح داناب یکی از اجزای این پروژه است که از سال ۸۸ به صورت پایلوت بوده و حدود ۶ سال به صورت متوالی در اردبیل اجرا می‌شود و این طرح در واقع طرح دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی نام دارد زیرا که در حدود ۹۶ درصد مصرف آب در حوزه کشاورزی است.  

عاشوری بیان کرد: این طرح در ۱۰ مدرسه منتخب استان انجام شده و در کنار آن ۳۰۰ ناجی آب برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و طرح داناب در بین خانواده و مدرسه انتخاب شده‌اند که البته در چند ماه گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور این طرح به حالت تعطیلی درآمده که امیدواریم در سال تحصیلی جدید با ارائه راهکارهای مناسب نسبت به اجرای این طرح اقدام کنیم.  

کد خبر 520375 برچسب‌ها استان اردبیل آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل آب منطقه ای استان طرح داناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۴۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیک به چهار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مدارس حاشیه راههای استان در قالب اجرای طرح آموزش و ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسمی که به مناسبت آموزش نکات ایمنی ترافیک و عبور و مرور بین دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم امروز ۱۳ مدرسه و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر حضور دارند که از آموزش‌های لازم ایمنی و ترافیکی بهره‌مند می‌شوند.‌

وی افزود: هدف از این همایش ایمنیِ ترافیک دانش آموزان افزایش حساسیت‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۲۸ مدرسه در سطح استان آذربایجان‌غربی زیر پوشش طرح آموزش و ایمنی‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفتند چرا که یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار برای کاهش میزان تلفات و آمار تصادفات رانندگی، نهادینه کردن موضوع ایمنی و فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش‌آموزان حاشیه راه‌ها است.

دست‌نشان تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله کیف، دفتر و لوازم التحریر، تجهیزات ایمنی، کتابچه های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار آن با بهره‌مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره‌مندی از ابزارهای کودک‌پسند مفاهیم مربوطه آموزش داده می‌شود.

کد خبر 749503

دیگر خبرها

  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی