Web Analytics Made Easy - Statcounter

سر مجسمه «کریستف کلمب» کاشف آمریکا در شهر «بوستون» از سوی برخی معترضان به تبعیض نژادی قطع شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس آمریکا اعلام کرد که سر مجسمه «کریستف کلمب»  کاشف آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در شهر «بوستون» پایتخت و بزرگترین شهر ایالت «ماساچوست»  از سوی معترضان به تبعیض نژادی قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در حالی سر مجسمه کریستف کلمب در شهر بوستون از سوی مخالفان تبعیض نژادی قطع شد که متعرضان خواستار از بین بردن مجسمه‌ها و بناهای تداعی کننده برده‌داری و استعمارگران در آمریکا هستند.

این در حالی است که مجسمه کریستف کلمب در شهرهای «ریچموند» و «ویرجیینا» نیز در روزهای گذشته آسیب دید. به دنبال کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی از سوی ماموران پلیس شهر «میناپولیس» و تظاهرات گسترده ضد تبعیض نژادی در این کشور، اینک فشارهای بسیاری برای از بین بردن بناهای مرتبط با نژادپرستی در آمریکا در حال شکل گیری است. کریستوف کلمب به عنوان یکی از هواداران برده داری اینک مورد انتقاد بسیاری در آمریکا قرار دارد. 

 

 

استقرار این مجسمه در مرکز شهر بوستون سالهاست مانند سایر مجسمه‌های کریستف کلمب در سراسر ایالات متحده به موضوعی بحث برانگیز مبدل شده و بارها آسیب دیده است.

مخالفان تبعیض نژادی در انگلیس نیز به تازگی مجسمه یکی از افرادی که از وی به عنوان «تاجر برده» یاد می‌شود را به پایین کشیده و به رودخانه پرتاب کردند. تظاهرکنندگان در شهر «بریستول» در جنوب غربی انگلیس عصر یکشنبه به وقت تهران مجسمه معروف «slave trader» را با طناب پایین کشیده  و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به «ادوارد کلستون» از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود 80 هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کریستف کلمب بوستون مجسمه قطع آمریکا کریستف کلمب تبعیض نژادی سر مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که شب گذشته، نیرو‌های پلیس آمریکا، ۹۳ معترض حامی فلسطین را بازداشت کردند، امروز اعلام کرده است که مراسم اصلی آغاز فارغ‌التحصیلی (۲۱ اردیبهشت) را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو می‌کند.

به نظر می‌رسد شروع اعتراضات دانشجویی از دانشگاه کلمبیا بود. در این دانشگاه معترضان حامی فلسطین اقدام به برپایی یک چادر برای اعتراض کردند. پلیس ابتدا تلاش کرد که تجمعات دانشجویان را بر هم بزند و ۱۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد، اما این اقدام نتیجه عکس داد و تظاهرات‌ها شدت گرفت.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد