Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: تجهیز زمین‌های کشاورزی به روش نوین آبیاری تحت فشار با ارائه تسهیلات بلاعوض 12 الی 15 میلیارد تومانی در دستور کار جهادکشاورزی قرار دارد.

مسعود کریمی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید سعی داریم با تکمیل‌های پروژه‌های نیمه تمام حوزه جهادکشاورزی که از سال گذشته استارت خورده بود به هدف خود در حوزه دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان البرز بیان کرد: همچنین ارائه تسهیلات در حوزه آب کشاورزی در دستورکار وزارت خانه قرار گرفته به نحوی که مقرر شد صاحبان زمین‌های کشاورزی که قصد دارند رمین‌های خود را به روش نوین آبیاری تحت فشار مجهز کنندمشمول تسهیلات 12 الی 15 میلیارد تومانی بلاعوض خواهند شد.

کریمی اضافه کرد: تولیدات حوزه جهادکشاورزی استان البرز ظرفیت بالایی در حوزه صادرات به کشورهای همسایه دارد از این رو رایزنی‌های لازم با بخش اقتصادی و بازرگانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و صادراتی می‌توانند کمک شایانی به حوزه صادرات داشته باشند، یادآور شد: یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی کاهش واردات محصولاتی است که پیش از این به آن نیاز داشتیم، همچنین صادرات محصولات با کیفیت حوزه جهاد کشاورزی در شرایط تحریم از اهداف دیگر مجموعه است چرا که ارزآوری به همراه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه 14 رسته شغلی در شرایط شیوع کرونا دچار آسیب جدید شدند، ادامه داد: در این میان مرغداری‌های گوشتی، مرغ مادر گوشتی، واحدهای گلخانه ای که صادرات داشتند و ماهیان زنیتی که برای شب عید برنامه ریزی کرده بودند دچار ضرر شدند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: در راستا رفع مشکلات مجموعه‌های ذیربط جهادکشاورزی جلسات متعدد و مستمری برگزار می‌شود.

کریمی در رابطه با تغییرکاربری‌های زمین‌های کشاورزی در حواشی استان البرز، ادامه داد: قانون جمهوری اسلامی ایران به نگهداری بافت کشاورزی کشور تأکید دارد از این روز حفاظت از کاربری‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: شرایط زمین کشاورزی در این برهه از زمان خیلی مهم نیست چرا که با استفاده از ظرفیت‌های موجود تکنولوژی می‌توان شرایط را برای کشاورزی آماده و مهیا ساخت.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس زمین های کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور