Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:38:36 GMT

افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت در ابرکوه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۴۰۴

افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت در ابرکوه

ایسنا/یزد فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه با بیان این که در سه‌ ماهه گذشته بیشترین سرقت‌ها در ابرکوه مربوط به اماکن خصوصی، احشام، داخل خودرو و معابر بوده است، گفت: در این مدت شاهد کاهش 20 درصدی وقوع سرقت و به ترتیب افزایش 25 و 36 درصدی کشفیات و دستگیری بوده‌ایم.

سرهنگ «سعید زینلی» در اولین جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: در سه‌ماهه نخست امسال شاهد کاهش 20 درصدی وقوع سرقت، افزایش 25 درصدی کشفیات و افزایش 36 درصدی دستگیری در جرم سرقت بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سرقت یکی از مؤلفه‌هایی است که میزان امنیت اجتماعی با آن سنجیده می‌شود و فقدان آن ناامنی در فضای اجتماعی و خانواده ایجاد می‌کند، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیشتر سرقت‌های شهرستان ابرکوه مربوط به اماکن خصوصی، احشام، داخل خودرو و سرقت در معابر بوده است.

سرهنگ زینلی خاطرنشان کرد: بنابراین سرقت تنها یک چرخه بین سارق، مال‌باخته و مال مورد سرقت نیست؛ بلکه جرمی است که تبعات امنیت روانی و اجتماعی بسیاری چه در سطح خانواده و چه در سطح کلان جامعه دارد.

زینلی یادآور شد: نوعی از پیشگیری تحت عنوان «پیشگیری کیفری» که طی آن دستگاه قضا می‌بایست اشد مجازات را برای سارق در نظر بگیرد در جوامع پیشرفته اجرا شد اما نتیجه مطلوبی نداشت و «پیشگیری وضعی» که در آن شهرسازی مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری بود مطرح شد.

وی ادامه داد: در پیشگیری وضعی شهرهایی که روشنایی بیشتر، پیاده‌روهای بزرگ‌تر، مناطق حاشیه‌ای کمتر و مبلمان شهری مناسب‌تری داشت، جرائم کمتر و احساس امنیت بیشتری داشت اما بهترین نوع پیشگیری، «پیشگیری اجتماعی» است که دستگاه خاصی متولی آن نیست و همه دستگاه‌ها، ارگان ها و نهادهای جامعه تعامل و مشارکت دارند تا سطح احساس امنیت در جامعه ارتقا یابد.

فرمانده انتظامی ابرکوه با بیان اینکه با چند اقدام ساده می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری کرد، افزود: خانه باغ‌هایی که بدون مجوز ساخته شده است و یا ساختمان‌های نیمه‌تمام در سطح شهر که تجهیزات ساختمان‌سازی در آن است اغلب مورد سرقت واقع می‌شود که می‌توان تنها با قرار دادن این تجهیزات در یک اتاقک از وقوع یک فقره سرقت جلوگیری کرد.

زینلی یکی از معضلات شهرستان را سرقت کنتورهای آب و برق از خانه‌های قدیمی و رها شده در بافت فرسوده عنوان کرد و ادامه داد: تنها با همکاری اداره میراث فرهنگی، آبفا و برق می‌توان از وقوع چنین سرقت‌ها و همچنین ضرر و زیان به بیت‌المال پیشگیری به عمل آورد.

وی راه‌اندازی مجتمع‌های دام‌پروری در مناطق مختلف به‌ویژه روستاها، نصب دوربین مداربسته برای خانه‌ها و واحدهای تجاری و مجهز شدن این اماکن به دزدگیر، دادن پایان کار به ساختمان‌ها همراه با پیوست امنیتی، به روز شدن و بهره‌گیری از امکانات فنی در بخش مانیتورینگ شهرداری را از جمله راه‌های ساده برای پیشگیری از وقوع جرم سرقت دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه سرقت نیروی انتظامی بافت تاريخي سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر شمیرانات درحین سرقت و در جریان یک تعقیب و گریز پلیسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ صادق ضرونی با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر گفـت: به دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل قاپی در محدوده، خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت سوار را در حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. در ادامه دو سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، گفـت: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و با توجه موتورسیکلت هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

ضرونی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیر شده، گفت: ماموران در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی آیفون سرقتی ویک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند. همچنین متهمان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون چهار شاکی به مقر انتظامی مراجعه و دو سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • دستگیری زورگیر موتورسوار با شلیک تیر + فیلم
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل