Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@15:32:55 GMT

بدهی‌ مالیاتی ویلموتس و کی‌روش چقدر است؟ + جدول

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۵۹۰

بدهی‌ مالیاتی ویلموتس و کی‌روش چقدر است؟ + جدول

فدراسیون فوتبال در قرارداد کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس، پرداخت مالیات این دو نفر را بر عهده گرفته و در حال حاضر مبلغی چند ۱۰ میلیارد تومانی بدهی مالیاتی ار این دو قرارداد دارد.

قدس آنلاین: پرداخت مالیات بازیکنان و مربیان توسط باشگاه‌های فوتبال در ایران، یکی رویه قدیمی است و سال‌هاست صدای اهالی فوتبال ایران در آورده است و موجب بدهی روز افزون تیم‌های ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی مشکلات متعددی که برای فوتبالیست‌ها و مربیان ایرانی و خارجی از سوی باشگاه‌ها به وجود آمده، فدراسیون فوتبال چندین سال قبل و درست چند ماه قبل از تمدید قرارداد کی‌روش از اهالی فوتبال خواست مالیات را به عهده باشگاه‌ها نگذارند تا با بی‌توجهی آن‌ها، مشکلی برای بازیکنان به وجود نیاید.

با وجود این موضوع، فدراسیون در قرارداد کی‌روش و ویلموتس نسبت به درخواست خودش بی‌توجهی کرده و در حال حاضر پرداخت مالیات هنگفت دو مربی خارجی سابق فوتبال ملی بر دوش این فدراسیون محول شده است.

هر چند طبق قانون، پرداخت مالیات بر عهده اشخاص است و سازمان امور مالیاتی توجهی به قرارداد منعقد شده میان اشخاص و باشگاه‌ها ندارد، اما باشگاه‌ها در صورتی که به تعهد مالیاتی در قبال بازیکنان و مربیان عمل نکنند، با شکایت آن‌ها مواجه خواهند شد و نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌توجهی کنند.

با توجه به این موضوع، نگاهی به قرارداد کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس خواهیم داشت تا بدهی مالیاتی فدراسیون فوتبال به جای این دو مربی را محاسبه کنیم که طبق قرارداد، رقم هنگفتی است و نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

*ویلموتس

دستمزد سالانه ویلموتس ۲.۲۵ میلیون یورو بود که این مبلغ برای هر ماه معادل ۱۸۷.۵ هزار یورو است. با احتساب حضور ۶ ماهه این مربی در فوتبال ایران، دستمزد ویلموتس برای این مدت زمان معادل ۱.۱۲۵ میلیون یورو خواهد شد و فدراسیون باید با تبدیل این مبلغ به ریال دستمزد او را براساس جدول مالیات بر حقوق سال ۹۸ پرداخت کند.

دستمزد ۱.۱۲۵ میلیون یوریی ویلموتس با احتساب هر یورو ۱۹ هزار ۹۰۰، معادل ۲۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد که با کسر ۲۳۱ میلیون تومان، رقمی در حدود ۲۲ میلیارد تومان شامل قانون مالیات می‌شود.

طبق این جدول و کسر ۳۵ درصد از ۲۲ میلیارد باقی مانده، فدراسیون فوتبال موظف است ۷ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان به سازمان امور مالیاتی پرداخت کند. این وضعیت وقتی بدتر می‌شود که سیر ارزهای خارجی در ایران صعودی است و تا وقتی که پرداخت نشود، به سیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

*کی‌روش

قرارداد ویلموتس در خیلی از مفاد مانند قرارداد کی‌روش است و به همین دلیل، مالیات دستمزد سرمربی پرتغالی هم بر عهده فدراسیون فوتبال است. با توجه به اینکه مالیات سال‌های حضور کی‌روش در ایران پرداخت شده و فقط مالیات دوران جام جهانی تا جام ملت‌های آسیا باقی مانده است.

کارلوس کی‌روش برای دوران حدودا ۷ ماهه حضور ۹۰۰ هزار یورو بود که به قیمت روز یورو در ایران، معادل ۱۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان می‌شود. مالیات این قرارداد طبق جدول مالیاتی سال ۹۷، معادل ۶ میلیارد و ۱۲۱ میلیون تومان خواهد شد.

*جدول میزان مالیات کی‌روش و ویلموتس

روی هم رفته، فدراسیون فوتبال به خاطر مالیات دستمزد ویلموتس و کی‌روش، حدود ۱۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان بدهکار است که در وضعیت کنونی این فدراسیون رقم کمی نیست.

هر چند آنطور که از شواهد و قراین مشخص است، همانطور که پرسپولیس مالیات برانکو را پرداخت نکرده، فدراسیون فوتبال هم مالیات آخرین سال حضور کی‌روش در ایران و همینطور ویلموتس را پرداخت نکرده است اما اگر قرار بر ادامه فعالیت با این مربیان باشد، در این صورت این ضرر و زیان متحمل فوتبال ایران خواهد شد.

به همین دلیل عجیب است که فدراسیون فوتبال با وجود بررسی‌های زیاد بر روی ابعاد مختلف قرارداد کی‌روش، در قرارداد ویلموتس هم بند پرداخت مالیات را توسط خودش گنجانده بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قرارداد كيروش قرارداد ویلموتس فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال قرارداد کی روش پرداخت مالیات باشگاه ها خواهد شد کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد

مدیرکل درآمد شهرداری قم گفت: بخشی از مطالبات دولتی شهرداری قم برای پرداخت از طریق اسناد خزانه کارسازی شد اما در نهایت با عدم همکاری بانک‌های عامل روبه‌رو شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به قوانین بودجه درباره پرداخت مطالبات ارگان‌های دولتی به شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداری قم با برخی دستگاه‌ها در موضوع اعداد و ارقام مطالبه شده به تفاهم رسید و اقداماتی را در دستور کار قرارداد.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در اواخر سال ۱۴۰۲ برای پرداخت از این طریق تفاهم انجام شد اما نتیجه بخش نبود، افزود: اطلاعات مورد نیاز در سامانه‌های حسابرسی کشوری ثبت شد اما همکاری مطلوبی از طریق بانک‌های عامل صورت نگرفت.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه بانک‌های عامل تهاتر بدهی‌های بانکی شهرداری قم و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را نپذیرفتند، تصریح کرد: مطابق قانون ۹ درآمد پایدار شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده قانون گذار صراحتاً اعلام می‌کند که دستگاه‌های اجرایی و مشمولین ماده خدمات کشوری، قانون محاسبات عمومی، ارگان‌های نظامی و انتظامی مکلف‌اند، هرگونه بهای خدمات تا پایان سال به شهرداری پرداخت کنند.

وحید نیا با تاکید بر اینکه عدم پرداخت به موقع بدهی مشمول جریمه ۲ درصدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ابلاغیه‌هایی از طرف خزانه داری کل کشور و بازرسی کل استان به ارگان‌های مدنظر ارسال شد تا در صورت وجود بدهی، دستگاه‌ها پرداخت کنند.

به گفته وی در حال حاضر شهرداری قم بیش از ۶,۰۰۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی و عمومی مطالبه دارد که پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای پیگیری امور شهری ایجاد کند.

کد خبر 748052

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها