Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@05:22:53 GMT

مهد گل گاوزبان ایران به جنب و جوش افتاد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۳۳۲۷

مهد گل گاوزبان ایران به جنب و جوش افتاد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،فرزاد مدیر جهاد کشاورزی رامسر با بیان آغاز برداشت گل گاوزبان در این شهرستان ،گفت: از سطح رویش ۱۴۰ هکتاری گل گاو زبان در رامسر، پیش بینی می‌شود  ۴۰ تن محصول خشک امسال برداشت شود.
او با بیان اینکه رامسر بیشترین میزان تولید گیاه دارویی گل گاو زبان را در مازندران دارد افزود: برداشت گل گاو زبان تا اوایل تیر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد به برگزاری ۶ جشنواره ملی گل گاوزبان تاکنون در مرکز دهستان جنت رودبار، گفت: امسال با شرایط خاص کرونایی جشنواره گل گاوزبان برگزار نشد.
مدیر جهاد کشاورزی رامسر افزود: در بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی در روستا‌های جنت رودبار و اشکورات رامسر با وجود شرایط مناسب آب و هوایی و خاک حاصلخیز، رویش ۳۰ گونه از گیاهان دارویی با کیفیت نظیر چای کوهی، بهار نارنج و نعنا نیز شناسایی شده که قابل تجاری سازی است. خواص گیاه گل گاوزبان  از جمله خواص دارویی گیاه گل گاوزبان ، تصفیه کننده خون، آرام کننده اعصاب، عرق آور، مدر، تقویت کننده‌ی کلیه ها، برطرف کننده سرما خوردگی، از بین برنده سرفه و رفع بی اختیاری در دفع ادرار عنوان شده است.
بومی‌ها علاوه بر استفاده از گل و برگ این گیاه به عنوان چاشنی در نوشیدنی‌های تابستانی، از گل آن مربا تولید می‌کنند و همچنین پودر گل گاو زبان را در سالاد و سوپ می‌ریزند و مشهور است که برگ‌های تازه گل گاو زبان نیرو بخش و نشاط آور است.
خواص درمانی این گیاه دارویی با تاریخ زندگی انسان همزمان و تاریخچه پزشکی آن در ایران به دوران آریایی و حدود ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح است و ایران یکی از هفت کشور آسیایی تولید و مصرف کننده گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل گاو زبان تولید گیاه دارویی گل گاو زبان گل گاوزبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) روش قلمه گیری صحیح در گیاه برگ انجیری (فیلم) روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم)

دیگر خبرها

  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • فصل رویش گیاه کوهی با مصرف خوراکی و دارویی
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان