Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:30:12 GMT

ترامپ باز هم جهان را شوکه کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۳۳۳۵

ترامپ باز هم جهان را شوکه کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رادیو بین المللی چین، براساس این فرمان اجرایی ترامپ، تمام کارکنان دادگاه بین المللی جنایی که در رسیدگی، بازداشت و مجازات مرتبط با جنایات جنگی ارتش آمریکا در افغانستان نقش دارند، و حتی خانواده‌های آن‌ها تحت تحریم قرار خواهند گرفت.

«فاتو بنسوده» دادستان دیوان بین المللی کیفری در آوریل سال گذشته، آغاز تحقیقات کامل درباره حوادث مختلفی که در فاصله سال ۲۰۰۳ تا سال ۲۰۱۴ در افغانستان رخ داده، شامل کشتار غیرنظامیان به دست طالبان، دولت افغانستان و ارتش آمریکا را پیشنهاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیقات همچنین شامل بررسی اتهامات علیه شکنجه زندانیان توسط سازمان سیا هم می‌شد.

این پیشنهاد بنسوده در ابتدا توسط دادگاه بدوی رد شد، اما در مارس امسال، دیوان بین المللی کیفری سرانجام حکم داد که در تحقیقات مقدماتی بنسوده شواهد موثقی پیدا شده که می‌تواند ثابت کند در جنگ افغانستان کسانی مرتکب جنایات جنگی شده اند و دیوان بین المللی کیفری از تحقیقات کامل بنسوده حمایت کرد.

اما از نظر دولت آمریکا، این که دیوان بین المللی کیفری به جنایات جنگی آمریکا رسیدگی می‌کند، نوعی قیام علیه جنایات جنگی آمریکا است! ویزای بنسوده توسط دولت آمریکا باطل اعلام شده و اکنون، ترامپ تهدید کرده است که علیه تمام قاضی‌ها و کارکنان دیوان بین المللی کیفری اقدام خواهد کرد.

این اقدام استبدادی آمریکا باعث شرمندگی متحدان واشنگتن شده و آن‌ها هم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند. جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) ضمن "ابراز نگرانی جدی" از این اقدام واشنگتن تاکید کرد دیوان بین المللی کیفری "باید مورد احترام و حمایت همه کشور‌ها قرار گیرد. "

مقر دیوان بین المللی کیفری در لاهه هلند قرار دارد. «استف بلوک» وزیر خارجه هلند در واکنش به اقدام کاخ سفید گفت که اقدامات آمریکا او را "بسیار نارحت" کرده است.

وی در حساب توئیتری خود نوشت: «این اقدام ایالات متحده علیه دیوان بین‌المللی کیفری بسیار ناراحت کننده است. ما به صورت کامل از دیوان بین‌المللی کیفری حمایت می‌کینم و به این کار ادامه خواهیم داد. دیوان بین‌المللی کیفری از اصلی‌ترین نهاد‌ها در مبارزه با مصونیت از قانون‌شکنی و مجازات است و در اجرای قوانین بین‌المللی نقش بسیار خطیر و مهمی را عهده دار است.»

منبع: فردا

کلیدواژه: دیوان بین المللی کیفری آمریکا ترامپ دیوان بین المللی کیفری جنایات جنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است که حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران آشفته است.

این روزنامه فاش کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6090472

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!