Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@13:29:44 GMT

شهرک های صنعتی فرصتی برای تقویت اقتصاد لرستان است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۳۹۶۵

شهرک های صنعتی فرصتی برای تقویت اقتصاد لرستان است

صفی خانی، بر ضرورت ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی تأکید کرد و گفت: این مهم ظرفیتی مناسب برای توسعه اقتصاد لرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رضا صفی‌خانی»، امروز(23خرداد) در مراسم آیین کلنگ ‌زنی مجتمع فروسیلیس بروجرد، با اشاره به وجود بیش از ۳۴ درصد واحدهای صنعتی لرستان در بروجرد، اظهار داشت: بروجرد قطب صنعتی استان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان صمت لرستان افزود: وجود صنایع مادر در بروجرد با توجه به اینکه قابلیت ایجاد زنجیره تولید را دارند می توانند محور توسعه و رشد اقتصادی باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید بستر حضور و فعالیت سرمایه گذار را فراهم کرد و در سایه فعالیت تولیدی و اقتصادی به سمت توسعه استان لرستان حرکت کرد.

 

صفی خانی با اشاره به اینکه واحدهای نساجی، صنایع کاشی، داروسازی و خودروسازی احیا شده  و یا با افزایش ظرفیت تولیدی به سوددهی رسیده‌اند، بیان داشت: تا پایان سال نیز بیش از ۵۰ درصد واحدهای کلیدی قابل افتتاح در شهرستان بروجرد مستقر هستند.

 

وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری در بروجرد است.

 

صفی خانی عنوان داشت: در شهرستان بروجرد در زمینه صنایع غذایی، دارویی و معدنی ظرفیت هایی پیش‌بینی شده است تا بتواند محور توسعه در شرق لرستان باشد و رسیدن به هدف نیازمند حمایت است.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه اقتصاد شهرک صنعتی صفی خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود