Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برخی زندانیان آزاد شده طالبان به رسانه‌ها گفتند که اگر نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج نشوند به میدان جنگ بازگشته و به جنگ ادامه خواهند داد. تاریخ انتشار: 18:20 - 24 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۴۵۰

خبرگزاری میزان - دولت افغانستان برای اعتمادسازی و ترغیب طالبان به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکنون 3 هزار زندانی این گروه را آزاد کرده اما برخی زندانیان آزاد شده طالبان می‌گویند که اگر آمریکا افغانستان را ترک نکند به جنگ ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد داود» یکی از اعضای طالبان نیز که به تازگی از زندان بگرام آزاد شده به «خبرگزاری فرانسه» گفت: اگر آمریکایی‌ها خارج نشوند ما به جهادمان ادامه می‌دهیم چون آن‌ها افغان‌های زیادی را در عملیات‌شان کشته‌اند.

این عضو طالبان که 9 سال پیش در ولایت فاریاب دستگیر شده بود تصریح کرد: ما نیروهای خارجی را در کشورمان نمی‌خواهیم.

زندانیان طالبان پیش از آزادی باید تعهد کتبی دهند که دیگر اسلحه برنداشته و به میدان جنگ بازنمی‌گردند.

یکی از دیگر فرماندهان طالبان نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که اعضای آزاد شده این گروه سرانجام به میدان‌های جنگ افغانستان بازمی‌گردند و در این باره نباید ابهامی وجود داشته باشد.

این فرمانده که نامی از وی برده نشده، افزود: جهاد جریان دارد و ما تا زمانی که با دولت کابل به توافق نرسیم به جنگ ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله» بر سر تقسیم قدرت در افغانستان طالبان: دور نخست گفت‌وگوی بین افغانستانی صلح در قطر برگزار می‌شود دولت افغانستان: طالبان به کاهش خشونت‌ها پایبند نیست بی بی سی: جزئیات طرح عبدالله برای حل بحران سیاسی افغانستان
کارشناس آمریکایی: طالبان ساختار کنونی افغانستان را قبول ندارد مقام افغانستانی تلاش ایران برای صلح افغانستان را مهم دانست عبدالله: حاضرم با طالبان در آینده "افغانستان" در یک دولت کار کنم عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد عبدالله عبدالله همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف برگزار می‌کند عبدالله: توافق "آمریکا-طالبان" زمینه خروج نیروهای خارجی را فراهم می‌کند

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به این گزارش گفت که طالبان به میزان کافی نیروهای «فعال و ذخیره» دارد و تاکید کرد: ما نیازی به نیروی بیشتری در میدان جنگ نداریم، زیرا در حال ورود به مذاکرات بین‌الافغانی هستیم.

انتهای پیام/
تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان افغانستان میدان جنگ آزاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟

تصاویری از روان‌آب‌هایی که به‌نفع افغانستان از کشور خارج می‌شوند را مشاهده می‌کنید. مردم خراسان جنوبی در ‌انتظار یک سد هستند. منبع: آخرین خبر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طالبان ۶ مرزبان ایرانی را بازداشت و آزاد کرد!
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان