Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان خدادادی گفت: متاسفانه پس از تشکیل دو جلسه در خصوص تعیین سن کودکان بی هویت به نتیجه‌ای نرسیدیم و درباره این موضوع هیچ قانون یا طرحی تصویب نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش قانون انتقال تابعیت از مادران ایرانی به فرزندانشان تصویب شد اما اینکه بر چه اساسی سن آنها تعیین می‌شود و اینکه خانواده آنان مهاجران چه کشورهایی هستند هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به روندی که این قانون در مجلس طی کرده، گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مجلس گذشته، مورد بحث و بررسی کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و درباره آن دو جلسه هم تشکیل شد، بحث انتقال تابعیت و صدور شناسنامه به کودکان بی‌هویت بود.

او افزود: در همه کشورها تعداد قابل توجهی از پناهنده‌ها زندگی می‌کنند در ایران هم سرپرستی این اتباع برعهده بهزیستی قرار گرفت و این سازمان باید آنها را تحت سرپرستی خود قرار دهد.

نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اینکه بر چه اساسی سن کودکان برای صدور شناسنامه تشخیص داده می‌شود، هنوز مشخص نیست.

او افزود: ما جلسات مختلفی را تشکیل دادیم و درمورد این موضوع بحث کردیم و نظرات کارشناسان جامعه شناسی را مورد بررسی قرار دادیم اما به نتیجه خاصی نرسیدیم و درنهایت بهزیستی مکلف شد در قالب یک لایحه نظر خود را به مجلس ارائه دهد.

خدادادی اظهار کرد: تا به امروز بهزیستی لایحه‌ای را به مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارائه نداده است و متاسفانه بحث تشخیص سن کودکان فاقد شناسنامه تبدیل به قانون مدون نشده تا تکلیف این کودکان برای همیشه مشخص شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصالت کودکان بی هویت در ایران گفت: همه این کودکان بی هویت نیستند بسیاری از آنها دارای پدر و مادر هستند و در مدارس ایران تحصیل می‌کنند برای مثال برخی مدارس در مناطق تهران وجود دارد که تعداد اتباع آنها بیشتر از ایرانی‌هاست.

او افزود: شمار دقیق فرزندانی که از مادر ایرانی متولد شده و در حال حاضر فاقد تابعیت ایرانی هستند روشن نیست اما می‌توان گفت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان افغان بیشترین کودکانی هستند که این لایحه می‌تواند بر شرایط زندگی آنها تاثیر داشته باشد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تعداد کودکانی که از کشورهای توسعه یافته هستند یا از مادران ایرانی خارج از کشور متولد شدند بسیار اندک است و بیشتر این کودکان را اتباع کشور افغانستان تشکیل می‌دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تا جایی که بنده اطلاع دارم حدود 30 هزار نفر از اتباع فقط در تهران زندگی می‌کنند که بی شناسنامه هستند و تصویب این قانون قطعا تاثیرات بسیار مثبتی در ادامه زندگی آنها خواهد گذاشت.

انتهای پیام: 2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قانون خانواده مجلس شورای اسلامی کودکان ایران بهزیستی جامعه شناسی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای پدر و مادر ازدواج مردان افغانستان نماینده مجلس شناسنامه کمیسیون اجتماعی مجلس کودکان بی هویت انتقال تابعیت کودکان بی هویت شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!