Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین الدین سعیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هیات وزیران به منظور تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و بکارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور و نیز افزایش رغبت سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا نسبت به انجام عملیات بازرگانی از بندر چابهار، با افزایش میزان تخفیف سود بازرگانی کالاهای وارداتی از این بندر از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بدیهی است با توجه به نبود شاهراه مناسب، وزارت راه باید نسبت به توسعه شبکه راهی چابهار - نیکشهر - ایرانشهر- خاش- زاهدان - میلک اقدام کند تا افزایش تردد بار، منجر به قفل شدن شبکه ارتباطی چابهار نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکهشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی افزود: پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی افزایش تخفیف سود بازرگانی در بندر شهیدبهشتی چابهار از ۱۰ به ۳۰ درصد بود که این درخواست پس از بررسی‌های لازم و با طی مراحل قانونی افزایش این تخفیف به ۲۵ درصد در هیات دولت قطعی و پس از ابلاغ بزودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: سود بازرگانی در واقع مالیات غیرمستقیم یا وجهی است که بر اساس قانون تجارت خارجی در تصویب نامه وزیران صادر و از حقوق گمرکی جداست و فقط از واردات قطعی و کالاهایی دریافت که برای مصرف در کشور اظهار و از گمرک ترخیص می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: دولت می‌تواند سود بازرگانی هر یک از کالاها را با توجه به سیاست‌های خود، شرایط اقتصادی، میزان تولید و عرضه و تقاضای کشور اضافه یا کم کند.

وی گفت: بندرچابهار با موقعیت راهبردی و متصل به آب‌های آزاد اقیانوس هند مسیری امن برای تجارت و ترانزیت و گنجی مطمئن برای تجار،بازرگانان و بخش‌های دولتی داخلی و خارجی محسوب می‌شود که با سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت برای تامین زیرساخت‌ها آماده بهره‌برداری از فرصت‌های فراوان شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و اقتصادی،‌ وجود بنادر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، ورود و خروج کالا و اتصال به اقیانوس در حال تبدیل شدن به قطب تجارت و ترانزیت منطقه است و بزودی می‌تواند به عنوان بندری‌چند منظوره در کلاس جهانی ایفای نقش کند.

وی اعمال ۲۵ درصد تخفیف در سود بازرگانی کالاهای وارداتی از بندر چابهار را برای توسعه و پیشرفت هر چه بهتر این بندر مفید دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم زیرساخت‌ها و پسکرانه‌های این بندر بویژه شبکه بزرگراه آماده شود تا افزایش تردد بار، محور ارتباطی به چابهار را قفل نکند و شاهد توسعه هر چه بهتر محور شرق باشیم.

سعیدی از تلاش‌های وزیر راه وشهرسازی و استاندار سیستان و بلوچستان در این زمینه تقدیر کرد و افزود: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب موجب توسعه سواحل مکران و آماده سازی زیرساخت‌های آن یکی پس از دیگری می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان چابهار سازمان بنادر و دریانوردی سود بازرگانی ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم

  به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عبدالمجید شاکری گفت: همه معلمان، آموزگاران و اساتید دانشگاه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با ارائه کارت شناسایی می‌توانند از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی فرهنگی مشارکت‌کننده در این طرح، به صورت رایگان یا با تخفیفات ویژه بازدید کنند.   معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: بازدید از خانه لاریها، زندان اسکندر، نارین قلعه و باغ جهانی پهلوان پور مهریز در این روز برای فرهنگیان رایگان است، همچنین باغ جهانی دولت‌آباد و موزه آب با ۵۰ درصد تخفیف، قنات جهانی زارچ و موزه اسناد و نسخ مهربان پولادی با ۶۰ درصد تخفیف، موزه دیدنی‌های یزد با ۴۰ درصد تخفیف و موزه نور و روشنایی با ۸۰ درصد تخفیف در این طرح مشارکت دارند.   وی گفت: این طرح در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان با ارائه کارت شناسایی معتبر به همراه ۴ نفر از اعضای خانواده در نظر گرفته‌شده است.   در تقویم رسمی کشور ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران