Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا موحد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت‌ اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان به عنوان تولید کننده انواع رزین‌های صنعتی فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرده است. این مجموعه با همت متخصصان داخلی و خارجی و با استفاده از ماشین آلات تولیدی، تجهیزات آزمایشگاهی و جدید‌ترین فرمولاسیون‌‌های روز دنیا موفق به تولید انبوه و یکنواخت انواع رزین‌های پلی استر غیر اشباع ارتو، ایزو، ترفتالیک، رزین‌های ونیل استر بر پایه بیسفنل‌آ، نوالاک، رزین‌های مقاوم در برابر شعله، انواع ژل کت، خمیر رنگ و کبالت اکتوات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کامپوزیت قطعه‌ای است که از چند بخش الیاف و رزین تشکیل شده و با ترکیب هم یک قطعه کامپوزیتی تولید می شود. این قطعه مثل سپر اتومبیل، شناورها قایق موتوری، کشتی‌ها صندلی و غیره از قطعات کامپوزیتی است. همچنین کامپوزیت برای لوله‌های انتقال آب و فاضلاب یا مخازن ذخیره مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کامپوزیت در صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و در جاهایی خورندگی بالایی دارد، کاربرد دارد.

وی از تولید خمیر رنگ و ژلکوت خبر داد و گفت: این محصول جهت محافظت از کامپوزیت‌ها در برابر نور خورشید، آب، سایش، خوردگی و عوامل محیطی استفاده می‌شود. این مواد علاوه بر خواص فوق باعث زیبایی سطوح کامپوزیت می شود. با توجه به ساختار و کاربرد ژلکوت ها، معمولا از رزین‌های ایزو برپایه نئوپنتیل گلایکول و ایزوفتالیک در تولید آنها استفاده می شود. همچنین ژلکوت‌های بر پایه وینیل استر و رزین‌های مقاوم برابر شعله نیز طراحی و تولید شده است.

موحد ادامه داد: دلیل دانش‌بنیان بودن شرکت ما این است که رزین‌های تولید در ویژه سازی کاربردهای خاص و مصارف خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این شرکت موفق شد جلوی واردات برخی از این محصولات را بگیرد تا جاییکه هم اکنون کشور ما در زمینه تولید ژلکوت‌ها، خمیر رنگ و رزین‌های ونیل استر به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات این نوع محصولات برای صنعت کامپوزیت ندارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: این شرکت دانش‌بینان با بیش از یک دهه فعالیت در بازارهای داخلی و خارجی زمینه کاهش وابستگی کشور به واردات رزین‌های مورد نیاز در صنعت فایبرگلاس را فراهم کرده و حتی موفق به صادرات گسترده محصولات خود به کشورهای منطقه شده است.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون این محصولات به کشورهای سی آی اس، روسیه، ترکیه، عراق، عمان، قطر، ازبکستان و ارمنستان صادرات می‌شود.

موحد گفت: خام فروشی محصولات ارزش افزوده خوبی را برای کشور به همراه ندارد بنابراین با ایجاد صنایع پایین دستی می توانیم ارزش افزوده بالایی را برای محصولات پتروشیمی به وجود بیاوریم.

وی ادامه داد: امروزه کامپوزیت جایگزین قطعات فلزی و مواد اولیه سنتی شده است. این صنعت قدمت بیش از 50 ساله در کشور دارد بیش از 15 سال پیش 100 درصد مواد اولیه تولید رزین از خارج وارد می‌شد اما الان به دلیل وجود پالایشگاه و پتروشیمی‌ها در سطح 100 مواد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود.

موحد با بیان اینکه هم‌اکنون120 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: ظرفیت تولید این شرکت دانش‌بنیان حدود 28هزار تن در سال است. میزان تولیدی که در سه ماهه اول سال جاری انجام شده حدود یک پنجم تولیدی سال گذشته است، بنابراین بازار کششی برای تولید ندارد. در حال حاضر تمرکز اصلی ما در حوزه تحقیق و توسعه است تا بتوانیم بازارهای جدید را ایجاد کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: دانشگاه آزاد با توجه به قدمت و گستره رشته‌ها پتانسیل زیادی برای تربیت نیروی متخصص دارد، بنابراین بیشتر بجای اینکه تربیت مهندس یا دکتری تئوریک در دانشگاه باید مهندسان و دکتری عملیاتی و صنعتی را تربیت کند.

انتهای پیام/

169 / 336 دانش بنیان رزین صنایع شیمیایی کامپوزیت صادرات تولید داخل واردات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانش بنیان رزین صنایع شیمیایی کامپوزیت صادرات تولید داخل واردات شرکت دانش بنیان خمیر رنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۹۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری