Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین ناوگان روبات‌های مستقل کشاورز در جهان تا دو سال دیگر راهی مزارع خواهند شد تا تمامی کار‌های کشاورزی از اسکن گیاهان تا از بین بردن علف‌های هرز و درو کردن محصولات را انجام دهند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت «اسمال روبات» مستقر در سالزبری انگلستان، در حال توسعه سه مزرعه‌دار آهنی مستقل به نام‌های «تام»، «دیک» و «هری» است که هر کدام وظیفه خاصی در انجام کار‌های کشاورزی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روبات‌ها با ارائه نقشه علف‌های هرز، امکان می‌دهد تا راهکار‌های هدفمندتری در رشد و از بین رفتن علف‌های هرز انجام شود.
سام واتسون جونز، بنیانگذار شرکت اسمال روبات می‌گوید: ساخت این ناوگان روباتیک مهم‌ترین نقطه عطف فنی برای کشاورزی انگلیس به شمار خواهد رفت و خدمات بی‌شماری را در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد.
تام
تام روباتی است که وظیفه اسکن علف‌های هرز مزرعه را به عهده دارد و از دید گیاهی منحصر به‌فردی برخوردار است که به آن کمک می‌کند علف‌های هرز برگ پهن را شناسایی کند و نقشه دقیقی از محل آن‌ها ارائه دهد.
به گفته واتسون، تام هم‌اکنون یک ماشین کشاورزی بسیار قوی به شمار می‌رود. ما تقریبا پنج روبات را کامل کرده‌ایم که از ماه اکتبر آماده می‌شود و از همان زمان قادر به کشاورزی در سه مزرعه خواهد بود و در طول روز ۲۰ ساعت کار خواهد کرد.
از تولید تجاری روبات تام فقط یک سال می‌گذرد، ولی این روبات می‌تواند به صورت کاملا یکپارچه خدمات‌رسانی می‌کند و آنقدر خوب کارش را بلد است که بدون نیاز به مواد شیمیایی، کنترل علف‌های هرز را به دست می‌گیرد. ضمن اینکه این روبات علف‌های هرز را متناسب با سودی که برای محیط زیست دارد، رده‌بندی می‌کند و درنتیجه گونه‌های علف هرز مفید را شناسایی می‌کند و آن‌ها را از بین نمی‌برد.
واتسون در این مورد می‌گوید: برخی از علف‌های هرز منبع غذایی مهم برای حشرات مفید محسوب می‌شوند یا تاثیرات مثبتی روی سلامتی خاک دارند و به افزایش تنوع زیستی کمک می‌کنند. روبات تام با کمک هوش مصنوعی خود به خوبی تمامی این علف‌های هرز مفید را شناسایی می‌کند و آن‌ها را از بین نمی‌برد.
هری و دیک
دومین سری روبات‌های کشاورز روبات دیک است که با کمک داده‌های نقشه‌برداری روبات تام، وارد عمل می‌شود تا علف‌های هرز را شناسایی کند و از بین ببرد. اما جالب است بدانید که این روبات به روش کاملا غیرشیمیایی این کار را می‌کند و برای از بین بردن علف‌های هرز از پالس‌های شارژ الکتریکی استفاده می‌کند.
شرکت اسمال روبات برای این کار با شرکت روت‌ویو همکاری کرده تا روبات دیک را به دستگاه شوک الکتریکی برای از بین بردن علف‌های هرز مجهز کند. این دستگاه با دقت نیم میلی‌متر کار می‌کند و هر ثانیه می‌تواند یک شوک الکتریکی به این گیاهان وارد کند.
سومین روبات هری نام دارد و وظیفه کاشت محصولات زراعی را آن هم به صورت کاملا خودکار دارد. البته این روبات از سال ۲۰۲۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد. سیستم این روبات به گونه‌ای طراحی شده که مانع فرسایش خاک و از بین رفتن آن می‌شود و تا ۹۰ درصد میزان انتشار کربن را کاهش می‌دهد. زیرا فعالیت‌های کشاورزی عامل بروز یک چهارم از منابع انتشار گاز‌های آلاینده در جهان هستند.
واتسون معتقد است که این تنها آغاز توسعه روبات‌های کشاورز است و این شرکت امیدوار است که فناوری‌های روباتیک دیگرش را گسترش دهد. به گفته وی، قرار است در ابتدا از کاشت گندم شروع کنند و بعد از اینکه این مرحله آزمایشی را پست سر گذاشتند، محصولات بیشتری را کشت کنند.
وی می‌گوید: قصد داریم با همکاری با سایر شرکت‌های دیگر همکاری کنیم تا توانایی کشف آفات و بیماری‌های گیاهان را به طور کامل داشته باشیم.
گفتنی است که تاکنون ۱/۲ میلیون پوند برای تحقیق و توسعه این روبات‌ها هزینه شده و ۵۰۰ هزار پوند دیگر نیز کشاورزان انگلیسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مزارع روبات های هوشمند علف های هرز روبات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد از تملک ملک واقع در مسیر خیابان کشاورز خبر داد و گفت: پرونده خیابان کشاورز در نهایت تعیین تکلیف و این خیابان بازگشایی شد.

مجید گریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از بازگشایی خیابان کشاورز خبر داد و اظهار کرد: ملک واقع در معبر عام در خیابان کشاورز به مساحت ۱۱۶ مترمربع توافق و تملک شد.

وی افزود: توافق با ملک کشاورز به جهت التزام قانونی شهرداری در قبال پلاک‌های تفکیکی شهرداری که پشت این ملک واقع شده بود، توافق شد و به دلیل اینکه الباقی ملک قابلیت صدور پروانه نداشت، شهرداری در باقرخان معادل ۱۱۶ مترمربع زمین معوض را در ۸۰ متر همکف مسکونی ساخت و به مالک تحویل داد.

مدیر منطقه یک شهرداری بجنورد خاطرنشان کرد: فرایند توافق با مداخلات دستگاه‌های قضائی به سرانجام رسید و شهرداری سرانجام موفق شد تکلیف پرونده خیابان کشاورز را به سرانجام برساند.

کد خبر 748223

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم