Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@23:11:53 GMT

آغاز عملیات احیای ۷۶۰ هکتار از اراضی بیابانی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۰۸۴۰۳

آغاز عملیات احیای ۷۶۰ هکتار از اراضی بیابانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا مرادی سه‌شنبه ۲۷ خرداد افزود: به منظور اجرای این طرح  مقابله با بیابان‌زایی در استان مرکزی ۶۰ میلیارد ریال منابع مالی امسال پیشنهاد شده‌ است.

وی با یادآوری اجرای طرح ایجاد بادشکن‌های غیرزنده در کویر میقان اراک ادامه داد: این طرح با هدف تثبیت شن‌های روان، کشت نهال و مقابله با ریزگردها در اراضی بیابانی کویرمیقان این شهرستان با استفاده از نی باقیمانده هرس و جوان‌سازی آتریپلکس‌های این منطقه انجام شده ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اجرای ۱۰۰ هکتار بادشکن غیر زنده در اراضی بیابانی کویر میقان اراک را از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برای مقابله با بیابان‌زایی و گرد و غبار در استان و این شهرستان عنوان کرد و گفت: اجرای عملیات بیولوژیک در اراضی بیابانی استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال‌جاری است.

مرادی از کشت ۲۳۳ هزار و ۲۰۰ اصله نهال گلدانی آتریپلکس کانی سنس و قره داغ در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی کویر میقان اراک خبرداد و افزود: این نهال‌ها با صرف ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی کاشته شده‌ است.

وی ادامه داد: مقابله با ریزگرد، بهبود پوشش گیاهی، تثبیت فرسایش خاک و جلوگیری از ازدیاد کانون‌های بحرانی فرسایش بادی کویر میقان اراک از مهمترین اهداف کشت این نهال‌ها در حوزه کویری میقان اراک بوده است. همچنین ۵۴ کیلومتر کمربند حفاظتی امسال با منابع مالی ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری در مرز اراضی مستثنیات و ملی حاشیه کویر میقان اراک انجام شده‌ است.

معاون فنی اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: طرح کمربند حفاظتی حاشیه کویر میقان اراک به‌صورت حفر کانال و خاکریز و با هدف آگاهی مردم محلی از مرز اراضی مستثنیات و حفاظت موثر تر از اراضی ملی حاشیه کویر میقان اراک اجرایی شده‌ است.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌ها و پوشش گیاهی مراتع و کویر میقان اراک ایجاد آتش‌بر برای جلوگیری از سرایت آتش در حاشیه کویر میقان این شهرستان و ایجاد شخم در بین گیاهان قره داغ و آتریپلکس از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای حفاظت از پوشش گیاهی این منطقه بوده‌است.

وی با یادآوری اختصاص ۷۶ میلیارد ریال سال ۹۸ برای اجرای طرح‌های مقابله با بیابانزایی در استان خبرداد و گفت: اجرای یک‌هزار هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی در این مدت برای استان تعهد شده بود که یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار طرح در اراضی بیابانی استان انجام شد.

کد خبر 522292 برچسب‌ها استان مرکزی آب خیزداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی اداره کل منابع طبیعی اراضی بیابانی کویر میقان اراک میلیارد ریال استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۰۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد