Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:21:07 GMT

طرح‌های تعریض غیر ضروری معابر حذف می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۴۵۷۲

طرح‌های تعریض غیر ضروری معابر حذف می‌شوند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از حذف طرح‌های تعریض غیر ضروری معابر شهر تهران و جلوگیری از فریز شدن ساخت و سازها خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پستی توئیتری، از لغو اجرای طرح تعریض سه خیابان حق پرست، نورانیان و پورمند واقع در منطقه ۷ که سال‌هاست به منظور تعریض تا حد محور ۲۰ متری بلاتکلیف مانده بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوشت: با این مصوبه، ۱۹۳ پلاک متعلق به شهروندان از فریز خارج شد‌ه و امکان ساخت‌وساز در آن فراهم خواهد شد.

سالاری نوشته است: این تصمیم در جلسه روز دوشنبه این هفته کمیسیون ماده ۵ و در راستای تحقق رویکرد پیاده محوری و اصلاح استراتژی غلط مدیریت های شهری طی سال‌های گذشته و مقابله با نگاهی که تنها راهکار حل مشکل ترافیک را تعریض معابر و فریز کردن املاک مردم می‌داند اتخاذ شده است.

وی در این جلسه از شهردار تهران، رئیس شورای شهر، اعضای کمیسیون ماده پنج و شهرداری منطقه جهت اتخاذ چنین رویکردی تشکر کرد.

این در حالی است که طی سال گذشته، پس از بازدیدها و پیگیری های مستمر کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر و پیگیری شهرداران مناطق و اولویت قرار دادن معاونت شهرسازی و دبیرخانه کمیسیون ماده پنج ، طرح تعریض تعداد زیادی از معابر شهر تهران و منطقه ۷، منتفی و پلاک‌ها و پارسل‌های زیادی که سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند در اواخر سال ۹۸ از فریز خارج شدند.

یکی از بزرگترین طرح های تعریف خیابان در تهران مربوط به طرح تعویض خیابان کرمان بوده است که در منطقه ۱۴ واقع شده و برای شهروندان این منطقه مشکلات عمده‌ای ایجاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معماری شورای شهر تهران شهر تهران شهردار تهران معماری شورای شهر تهران شهر تهران شهردار تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر