Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علیرضا هاشمی مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم با اشاره به منافع ایجاد نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی در استان گفت: هم اکنون بیش از یک مگاوات تولید برق در قم توسط این نیروگاه‌ها با ظرفیت‌های بین پنج تا ۱۰۰ کیلووات صورت می‌گیرد، نیروگاه‌های کوچک هزینه تولید برق خورشیدی را کاهش دادند و بازگشت سرمایه این نیروگاه‌ها کمتر از چهار سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی شبکه‌های انتقال برق پیرامون خود را تقویت می‌کنند و این نیروگاه‌ها، تلفات انرژی ندارند و از پدافند غیرعامل بالایی برخوردار هستند، نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی اشتغال زایی بالایی دارند و باید احداث این نیروگاه‌ها را تشویق کنیم، استان قم از محیط خوبی برای احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی برخوردار است.

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم افزود: سه سال پیش یک نیروگاه کوچک برق خورشیدی ۵ کیلوواتی با ۲۰ میلیون تومان قابل احداث بود، اما اکنون این رقم به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمتش فروش هر کیلووات برق توسط دولت به مردم ۵۰ تومان است، در حالی که دولت هر کیلووات برق خورشیدی را از سرمایه گذاران به قیمت هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کند.

هاشمی احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی را موجب توزیع سرمایه در کشور دانست و تصریح کرد: هر کسی با هر سرمایه‌ای می‌تواند وارد عرصه ایجاد این نیروگاه‌ها شود، محدودیت در این زمینه وجود ندارد، احداث این نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی موجب کاهش کمبود برق در کشور می‌شود.

مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم یادآورشد: تعداد زیادی مشترک برق در شهر قم وجود دارد و با تشویق این مشترکین به احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی می‌توان حجم چشمگیری برق را در داخل شهر تولید کرد، باید در این راستا تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در داخل شهر قم برای احداث نیروگاه‌های کوچک برق خورشیدی پرداخت شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برق خورشیدی کمبود برق نیروگاه های کوچک برق توزیع سرمایه نیروگاه ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از این پروژه بزرگ آموزشی گفت: دارالفنون اردبیل با مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۳۰ کلاس آموزشی، دارای سالن ورزشی و آمفی تئاتر ۲۵۰ نفره آماده بهره برداری است.
نیکزاد با اشاره به اینکه این پروژه عمرانی آموزشی برای بهبود کیفیعت آموزشی در اردبیل و با سرمایه گذاری بانگ پاسارگاد کشور احداث شد گفت: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای احداث دارالفنون اردبیل سرمایه گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد