Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:19:35 GMT

رییس قبایل سقطری یمن خواستار اخراج ائتلاف سعودی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۱۴۱۴

رییس قبایل سقطری یمن خواستار اخراج ائتلاف سعودی شد

به گزارش الجزیره، عیسی بن یاقوت رییس رؤسای قبایل سقطری در گفت وگو با این شبکه خبری گفت: از عبد ربه منصور هادی می خواهم تا از شورای امنیت بخواهد که ائتلاف سعودی اماراتی را از یمن بیرون کند.
وی افزود: ائتلاف سعودی اماراتی برای انجام نقشه ها و خواسته های خود به یمن آمدند و نه برای حمایت دولت یمن(عبد ربه منصور هادی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس رؤسای قبایل سقطری با بیان اینکه ما در مقابل اقدامات شورای انتقالی جنوب دست بسته نیستیم گفت: ما خواستار برخورد قاطع با این نیروها هستیم.
در همین رابطه منابع خبری روز جمعه گزارش دادند، نیروهای تحت حمایت امارات متحده عربی در استان سقطری واقع در جنوب یمن بار دیگر به نیروهای مورد حمایت عربستان حمله کردند.
بر اساس این گزارش نیروهای شورای انتقالی جنوب توانستند ساختمان مدیریت امنیت شهر حدیبو را به کنترل خود درآورند.
از سوی دیگر «فهد کفاین» وزیر شیلات دولت مستعفی یمن در گفت‌ و گو با الجزیره از عناصر سعودی خواست که به کمک نیروهای منصورهادی بشتابند و امنیت را بار دیگر به حدیبو بازگردانند.
در هفته‌های گذشته مناطق جنوبی یمن از جمله جزیره سقطری بارها صحنه اعتراض به شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات متحده عربی بود.
شورای انتقالی جنوب از اواسط اردیبهشت در استان‌های جنوبی یمن به مرکزیت شهر عدن، دولت خودمختار اعلام کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

برچسب‌ها یمن شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن شورای انتقالی جنوب یمن شورای انتقالی جنوب شورای انتقالی جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند