Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@09:26:06 GMT

فناوری پوشیدنی ابزاری برای کنترل شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۴۷۷۱۴

فناوری پوشیدنی ابزاری برای کنترل شیوع کرونا

خرداد: محققان اپلیکیشنی برای تلفن‌های هوشمند ابداع کرده‌اند که جایگزین برای ردیابی دیجیتالی تماس‌های نزدیک افراد در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا خواهد بود.

به گزارش خرداد، ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این اپ که «کووید-واچ» نام دارد، توسط محققان دانشگاه استنفورد در آمریکا و دانشگاه واترلو در کانادا ابداع و به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند جایگزینی برای ردیابی دیجیتالی تماس‌های نزدیک افراد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کووید واچ یکی از چند اپ موجود و یا در حال ساخت است که به محدود کردن شیوع کووید-۱۹ کمک می کند. این اپلیکیشن‌ها با محافظت از حریم خصوصی کاربران - از اهمیت بالقوه‌ای برای کنترل بیماری کرونا برخوردارند.
کووید واچ به جای اطلاع رسانی به مرجع مرکزی درباره وضعیت قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹، با استفاده از شماره‌هایی که از طریق سیگنال های محلی بلوتوث رد و بدل شده اند، سایر افرادی را که ممکن است به طور مستقیم در معرض این ویروس قرار گرفته باشند، مطلع می سازد. این سیستم همچنین ناشناس بودن کاربران را حفظ کرده و از اطلاعات شخصی آنها محافظت می کند.
مقامات دانشگاه آریزونا هفته جاری اعلام کردند؛ این اپلیکیشن تلفن هوشمند را برای دانشجویان و کارمندان دانشگاه ارائه خواهند داد تا جامعه دانشگاهی را از مواجهه بالقوه به کووید-۱۹ مطلع ‌سازد.
جویس شرودر، رییس گروه بیولوژی مولکولی و سلولی در دانشگاه آریزونا، در بیانیه ای اظهار داشت: اگر مرحله آزمایش به خوبی پیش رود، این اپ را برای کل جامعه دانشگاهی راه‌اندازی خواهیم کرد و اگر افراد در جامعه دانشگاهی از راهنمایی های عمومی پیروی کنند و نسبت به مواجهه خود به یکدیگر هشدار دهند، می توان شیوع این بیماری را در دانشگاه متوقف کرد. برچسب ها: شیوع کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند