Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-طبق اعلام مسکو، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در اتریش با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مسائل مربوط به «کنترل تسلیحاتی» رایزنی می‌کند.
به گزارش آریا، همزمان با ابراز نگرانی‌های بین‌المللی درباره رو به انقضا بودن مهلت «پیمان استارت جدید» بین آمریکا و روسیه، مسکو از رایزنی دو روزه نمایندگان این دو کشور در اتریش طی هفته جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته رویترز، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته «مارشال بیلینگزلی» نماینده ویژه دونالد ترامپ در اتریش با «سرگئی ریابکوف» درباره «موضوعات توافق شده بین دو طرف (آمریکا و روسیه) در رابطه با آینده (توافق‌های) کنترل تسلیحاتی» صحبت می‌کنند.
این وزارتخانه افزود: «ایالات متحده از جمهوری خلق چین هم برای پیوستن به این مذاکرات دعوت و به‌صورت شفاف اعلام کرده است که هر سه کشور با حسن نیت مذاکرات کنترل تسلیحاتی را در پیش بگیرند».
طبق گزارش رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این بارها از چین خواسته است که به مذاکرات آمریکا و روسیه در خصوص توافق کنترل تسلیحات اتمیِ جایگزین پیمان استارت جدید بپیوندد.
«پیمان استارت جدید» که در سال 2010 توسط «دیمیتری مدودوف» رئیس‌جمهور وقت روسیه و«باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا به امضا رسید، در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه 2021 منقضی می‌شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است.
بنا بر گزارش رویترز، چین که تخمین زده می‌شود حدود 300 بمب اتمی در اختیار داشته باشد، بارها پیشنهاد ترامپ برای الحاق پکن به این مذاکرات کنترل تسلیحاتی را رد کرده است.
بیلینگزلی نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که او و ریابکوف بر سر مکان و زمان دیدار و مذاکره درباره توافق‌های کنترل تسلیحاتی موافقت کردند.
یک مقام آمریکایی هم در یک اظهارنظر درباره موضع این کشور اعلام کرد، واشنگتن به دلیل نگرانی از تمایلات نظامی پکن، خواهان ورود چین به مذاکرات کنترل تسلیحات اتمی بین روسیه و ایالات متحده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا روسیه اتریش کنترل تسلیحات اتمی کنترل تسلیحاتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟