Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی از امت اسلامی بویژه علما و فضلا خواست به سیره و روش امام خمینی(ره) اقتدا کنند و از آثار و اخلاقش بهره ببرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، متن پیام آیت الله العظمی جعفر سبحانی به همایش سالانه بزرگداشت امام خمینی (ره) که در نجف اشرف برگزار شد، بدین شرح است:

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال فرمود: «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند (احزاب/۲۳).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همه کسانی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم. باعث خوشحالی است که به همراه شما در این مراسم شرکت می‌کنم؛ مراسمی که برای مردی برگزار می‌شود که عمرش را صرف اسلام و دفاع از کرامت و عزت آن کرد و غیرت و شجاعت دینی را در جامعه اسلامی احیا کرد تا در برابر دشمن ستمگر: غرب و اتباعش یک دست شوند؛ مردمی که در سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش به وحدت و تقریب دعوت کرد تا خود را از چاه تفرقه به ساحل ائتلاف و اتحاد نجات دهند.

استاد اعظم آیت الله العظمی سید روح الله خمینی (قدس) مرد نمونه و کاملی است که روزگار تنها هر از چندگاهی به نظیرشان بخل می ورزد؛ ایشان علم و عمل و معقول و منقول را به هم پیوند دادند، در فقه و اصول، فقیهی زبردست و اصولی بسیار دقیق بودند و در حکمت و فلسفه فیلسوفی حکیم، در سیاست، سیاستمداری باتجربه، در درایت و تدبیر، مدیری مجرب و در تعبد و تهجد شب زنده دار بودند و مَثَل او مَثَل مرکز دایره است که خطوط فضائل و صفات پسندیده گرد او جمع آمده است.

از هر طرف به او بنگری، دریاست

در پایان از فرزندان امت اسلامی بویژه علما و فضلا امید داریم که به سیره و روش آن حضرت اقتدا کنند و از آثار و اخلاقش بهره ببرند.

سلام خدا بر او باد در روزی که متولد شد و در روزی که رحلت کرد و در روزی که زنده برانگیخته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام خميني ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است