Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، دکتر همتی ، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که بمنظور ارزیابی مدیریت دومین مانور زلزله صفر لحظه ای کشور در شمال شهمیرزاد ، عصر امروز جمعه به استان سمنان سفر کرده است در حاشیه برگزاری جلسه ی ارزیابی مدیریت این زلزله فرضی در ساختمان مدیریت کنترل امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سمنان( EOC) گفت : دومین مانور صفر لحظه ای کشور ، پس از استان قزوین ، عصر امروز جمعه در شمال شهر شهمیرزاد واقع در استان سمنان با قدرت ۶/۶ ریشتر برگزار شد و طی آن میزان آمادگی و سرعت عمل گروههای امداد و نجات این استان مورد ارزیابی و کنترل قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همتی با اشاره به این نکته که همزمان با وقوع این زلزله ی فرضی در استان سمنان در فراخوان ارائه شده ، ۳۱ استان دیگر کشور نیز آماده هر گونه امداد رسانی و خدمات رسانی بودند گفت : هدف از انجام اینگونه مانورها ارزیابی میزان آمادگی و سنجش سرعت عملکرد گروههای ارزیاب و امداد و نجات در جمعیت هلال احمر استانهاست .
رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت : با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور مبنی بر آمادگی تمامی نیروها برای مقابله با حوادث و بحران ها ، این جمعیت ، بروز رسانی موجودی انبارها و تامین نیازهای لجستیکی و نیز افزایش خانه های هلال در سراسر کشور را در برنامه داشته و از صبح فردا اقدامات مربوط به مناقصه و و خرید تجهیزات و امکانات مورد نیاز امدادی انجام خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به لزوم سرعت عمل بیشتر نیروهای واکنش سریع و امداد و نجات هلال احمر در مواقع بروز خطر و تهدیدات غیر مترقبه گفت : بحمدلله با انجام مانورهای اجرایی این جمعیت روز به روز بر میزان آمادگی نیروهای این جمعیت افزوده می شود اما تا رسیدن به نقطه ی ایده آل و مطلوب همچنان فاصله داریم که نیاز است با تامین تجهیزات ، رفع مشکلات و ارائه ی آموزش های لازم در جهت تحقق این هدف تلاش نماییم.‌
دکتر همتی همچنین با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در زمان شیوع کرونا در کشور نیز گفت : جمعیت هلال احمر بعنوان بازوی پر توان وزارت بهداشت و یکی از ارکان مهم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور وارد عمل شد و اقدامات بسیار خوبی را تا این لحظه به انجام رسانده است.‌
دکتر همتی با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر نیروی امداد گر و پا به رکاب و تلاش بیش از ۴۰۰۰ نفر از امدادگران در انجام تب سنجی و کنترل خروجی شهرها در ایام پیک کرونا اضافه کرد : امدادگران جمعیت هلال احمر علاوه بر تلاش در امور مربوط به کنترل خروجی های شهرها و همچنین ۸ استان اصلی کشور روزانه تعداد ۷۰۰۰۰ ماسک ، ۱۰۰۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده و ۴۰۰۰ گان را تولید و در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی کشور قرار می دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در پایان با قدردانی از مردم در انجام امور بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از مردم خواست علی رغم رفع برخی محدودیت های اعمال شده در ایام اوج کرونا در کشور ، همچنان با رعایت اصول و مقررات بهداشتی ، مدافعان سلامت را در انجام مسئولیت ها و وظایف خود یاری دهند.

۴۶

کد خبر 1401449

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان جمعیت هلال احمر کشور امداد و نجات استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ قبادی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: از ١٢ تا ١٥ اردیبهشت ٢٠ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان ۹۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۲۳۰۰ نفر امدادرسانی کردند، ۳۴ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۱۱۷ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۷۱ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: ۱۴۸ تیم عملیاتی شامل ۵۱۸ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

قبادی  گفت: ٢٢ دستگاه چادر، ٥٧٥ تخته پتو، ٣٣٥ تخته موکت، ١٣٦٤ کیلوگرم نایلون، ٢٠٩ بسته غذایی، ٢٨٠ قوطی کنسروجات، ١٠٠ قرص نان و ٤٢ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی