Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:24:17 GMT

هفت سنگان، هفت خان استان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۵۸۹۶۹

هفت سنگان، هفت خان استان

به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت قوه قضاییه، نشست خبری رییس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب قزوین با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد.

به گزارش برنا از قزوین، محمد قاسمی در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره سید مظلومان، شهید آیت الله دکتر بهشتی گفت: بحمدالله با حضور آیت الله رییسی، بحث تحول در دستگاه قضایی آغاز شده که این تحول حول سه محور، مبارزه با فساد و مفسد، احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم است و همچنین حفظ کرامت انسانی و تکریم مراجعین به دستگاه قضایی مورد تاکید ایشان و در دستور کار مراجع قضایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قزوین اظهار داشت: برخورد با مفسدان و متخلفان فارغ از جایگاه و منصب آنان با قوت و جدیت آغاز شده و دستگاه قضایی در برخورد با فساد و همچنین شناسایی گلوگاه های فساد با هیچ شخص و گروهی تعارف ندارد و شناسایی عوامل فسادزا باید با جدیت پیگیری و دنبال شود و بدون شک دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد، نه شتابزده عمل می کند و نه تحت تأثیر فضاسازی و رسانه‌ها قرار می‌گیرد و فارغ از حب و بغض ها به پرونده های مطروحه رسیدگی خواهد کرد.

وی در خصوص روند رسیدگی به پرونده زمین های هفت سنگان قزوین نیز گفت: این پرونده با توجه به حساسیت موضوع، توسط قاضی ویژه که از سوی ریاست محترم قوه قضاییه تعیین شده، در تهران در مرحله رسیدگی است و همه باید منتظر صدور رای قطعی در این پرونده باشیم، ولی آنچه که در این پرونده بسیار حائز اهمیت است، تمکین به قانون است و پس از صدور رای قطعی، طرفین پرونده و همچنین گروه های عدالت خواه و مطالبه گر باید خود را مطیع قانون بدانند و قطعاً هر رایی که صادر شود و قطعیت یابد، به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوه قضاییه هفت سنگان مفسدان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷