Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر مشرفی گفت: یکی از افتخارات ما در صنایع لاستیک بارز این است که در خرداد ماه توانستیم رکورد تولید لاستیک بارز در طول عمر خود و رکورد تولید لاستیک در ایران توسط یک واحد تولیدی را بشکنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر مشرفی سرپرست گروه صنعتی بارز در ارتباط با اقدامات این واحد تولیدی برای تعدیل قیمت لاستیک در بازار به خبرنگار راه آرمان گفت: بهترین اقدامی که هر واحد تولیدی برای کنترل قیمت می تواند انجام دهد، افزایش تولید و به دنبال آن عرضه بیشتر محصول به بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام قیمت گذاری در بازار آزاد ارتباط مستقیمی با عرضه و تقاضا در بازار دارد، زمانی که عرضه زیاد شود و یا تقاضا کم شود قطعا با نوسانات قیمت مواجه می شویم.

گروه صنعتی بارز موفق به شکستن رکورد تولید لاستیک در کشور شد

سرپرست گروه صنعتی بارز مطرح کرد: یکی از افتخارات ما در صنایع لاستیک بارز این است که در خرداد ماه توانستیم رکورد تولید لاستیک بارز در طول عمر خود و رکورد تولید لاستیک در ایران توسط یک واحد تولیدی را بشکنیم.

مشرفی بیان کرد: این واحد صنعتی موفق به تولید ۸ هزار و ۴۳۰ تن لاستیک در خرداد ماه شد، این مقدار نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته اختلاف فاحشی دارد وعلاوه بر آن میزان تولید محصول فراتر از بودجه کارخانه است.

وی یادآور شد: لاستیک های تولیدی به زودی در بازار عرضه و توزیع می شوند و این نوید را به مردم عزیز ایران می دهیم که در سال جاری بازار با کمبود لاستیک رو به رو نخواهد شد.

سرپرست گروه صنعتی بارز تصریح کرد: در نظر داریم همه نیاز بازار لاستیک خودروهای سواری و کشاورزی را تامین کنیم، لاستیک های باری بایاس در بازار کل کشور تامین می شود، البته در تامین مواد اولیه برای تولید لاستیک های باری آل استیل تمام سیمی با مشکل رو به رو هستیم و باید از خارج تامین شود.

تامین بیش از ۵۰ درصد لاستیک کشور توسط صنایع بارز

مشرفی ابراز کرد: بیش از ۵۰ درصد از تولید لاستیک کشور توسط کارخانه لاستیک بارز صورت می گیرد و امیدواریم بتوانیم در تامین سیگمنت های لاستیکی مورد نیاز بازار داخلی، بی نیاز از خارج کشور شویم.

وی ادامه داد: لاستیک بارز به عنوان بزرگترین تولیدکننده لاستیک در کشور در بالاترین حد تولید خود قرار دارد و در نظر داریم به واسطه عرضه زیاد به بازار قیمت ها را تعدیل کنیم.

سرپرست گروه صنعتی بارز اظهار کرد: رکوردشکنی لاستیک بارز در تولید مرهون زحمات همکاران ما در خط تولید است که با وجود سنگینی کار، تمام تلاش خود را برای افزایش تولید به کار بسته اند.

مشرفی در ارتباط با مشکلات سد راه این واحد تولیدی گفت: زمانی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک برداشته شده و ارز نیمایی جایگزین آن می شود، اختلاف قیمتی ایجاد می شود که تامین مواد اولیه را با مشکل رو به رو می کند.

خرید مواد اولیه در گرو تامین سرمایه در گردش واحد تولیدی

وی توضیح داد: در این حالت واحد تولیدی نیازمند دارا بودن سرمایه در گردش است تا بتواند نیاز خود را تامین کند، در حال حاضر کارخانه ها در تلاش هستند تا این سرمایه در گردش را تامین کنند.

سرپرست گروه صنعتی بارز تاکید کرد: امیدواریم کارخانه جات با استفاده از منابع خود و منابع بانکی هر چه سریع تر این مشکل را رفع کرده و با تامین مواد اولیه مورد نیاز خود به چرخه تولید باز گردند.

مشرفی اذعان کرد: با توجه به این شرایط قیمت تمام شده محصولات نسبت به سال گذشته مقداری افزایش می یابد، امیدواریم که دولت با بررسی دقیق خود و با در نظر گرفتن منافع تولیدکننده و مصرف کننده قیمتی عاقلانه اعلام کند.

وی در ارتباط با ارتقا کیفیت محصولات بارز نسبت به سنوات گذشته توضیح داد: اقدامات زیادی برای ارتقا کیفی محصولات انجام شده و در حال حاضر میزان برگشتی ها به کارخانه با کاهش شدیدی رو به رو شده است.

کیفیت محصولات بارز هم ردیف با نمونه های جهانی

سرپرست گروه صنعتی بارز خاطرنشان کرد: اکنون کیفیت لاستیک بارز در حد استانداردهای جهانی است و این محصولات عمر قابل قبولی نسبت به نمونه های جهانی خود دارند.

مشرفی در خصوص اثر تحریم ها بر تولید این محصول ابراز کرد: اعمال تحریم ها مشکلاتی همچون دسترسی آسان به قطعات، مواد اولیه و مبادلات پولی را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: به دلیل اینکه ما پیش از این تجربه اعمال تحریم را داشتیم، می دانستیم به چه صورت باید عمل کنیم و خوشبختانه آنچه که نظر استکبار جهانی در اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران بود، محقق نشد.

سرپرست گروه صنعتی بارز گفت: تحریم ها این فرصت را فراهم کرد که به دلیل مشکلات استفاده از قطعات و مواد اولیه خارجی، اغلب واحدهای تولیدی به فکر تولید قطعات و مواد اولیه در داخل کشور افتادند.

خودکفایی ۵۰ درصدی یک واحد تولیدی؛ نتیجه اعمال تحریم های ظالمانه

مشرفی اظهار کرد: لاستیک بارز هم در این حوزه پیشگام بود و کمیته های متعددی برای تامین قطعات و مواد اولیه در داخل کشور تشکیل شد، با هماهنگی استارت آپ های موجود در کشور اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

وی تصریح کرد: در نتیجه این اقدام به خودکفایی حدود ۵۰ درصدی از وابستگی این واحد تولیدی به قطعات وارداتی رسیدیم و در خصوص تامین مواد اولیه نیز گام های مناسبی برداشته شده است.

سرپرست گروه صنعتی بارز ادامه داد: پر مصرف ترین ماده اولیه در تولید لاستیک کائوچوی طبیعی است که به دلایل شرایط آب و هوایی کاشت این درخت در کشور امکان پذیر نیست از این رو تلاش کردیم با استفاده از راه های جایگزین این محصول را در داخل کشور تامین کنیم.

مشرفی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم ها تاکنون نه تنها آسیبی به ما وارد نکردند بلکه منافع بسیار زیادی برای ما به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرپرست گروه صنعتی بارز رکورد تولید لاستیک تامین مواد اولیه اعمال تحریم ها یک واحد تولیدی لاستیک بارز رو به رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر کشور اظهار کرد: از ابتدای سال، شاهد افزایش نرخ نهاده‌های تایر هستیم و با افزایش نرخ بیست درصدی در رینگ تایرهای سبک، تولید تایر در کشور نیز افزایش قابل توجهی یافت.

وی افزود: با افزایش تولیدی که در ماه‌های اخیر صورت گرفته است و با افزایش ۲۰ درصدی تولید در سال جاری، تمام نیازهای کشور را پوشش خواهیم داد.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر در مصاحبه رادیویی تصریح کرد: با افزایش تولید غیر از رینگ ۱۳ شاهد هیچ گونه التهابی در تقاضا و عرضه تایر در کشور نیستیم. حتی می‌توان گفت که مردم می‌توانند سایزهای بالاتر از ۱۵ را نیز زیر قیمت مصوب تهیه کنند.

وی اظهار کرد: برای رینگ ۱۳ نیز حجم تولید افزایش خواهد یافت و این التهاب از بین خواهد رفت. در زمینه خودروهایی چون پژو ۲۰۶ التهاب در اواخر سال گذشته از بین رفت.

میرزایی افزود: با توجه به حجم بالای تولید نباید برای مردم سهمیه ایجاد کنیم. باید بستری را ایجاد کنیم که مشتری به راحتی احراز هویت شود و محدودیتی نیز برای ایشان ایجاد نکنیم؛ مثلاً برای یک مسافر که به شهر دیگر آمده است نباید از وی کارت سبز بخواهیم. برای این سامانه کافی است که کارت ماشین و کارت ملی همراه خریدار باشد و قرار نیست که این محدودیت‌های بیش از حد را اعمال کنیم.

رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان تایر تصریح کرد: معتقد هستیم اگر قرار به پایش است نباید شرایطی ایجاد کنیم که ثبت نام در سامانه‌ای انجام شود و هفته بعد به وی بگوییم که شما شرایط احراز یک تایر را دارید یا خیر؟ وقتی موجودی بازار مناسب است نباید نگران کمبود تایر باشیم زیرا هم تولیدات ما بالا و هم واردات مطلوب است. اگر قرار است ارز تولیدکننده را فراهم کنیم باید میزان فروش شرکت را نیز بالا ببریم.

وی اظهار کرد: نظر ما این است که شرایط سامانه باید به شکلی باشد که متوجه پایش نشود ولی در عین حال پایش هم انجام شود. دریافت کارت سبز و کد ده رقمی و استعلام از چهار سامانه برای دریافت یک لاستیک واقعاً کار صحیحی نیست. این در حالی است که با کد ملی و کارت ماشین به راحتی می‌توانیم استعلامات لازم را انجام دهیم.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه حجم تولید در سه ماه گذشته افزایش یافته در زمینه تایر ۱۳ مشکل خاصی در روزهای آینده نخواهیم داشت.

کد خبر 6095611 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از سامانه معتبر دولتی
  • تاکید بر تامین لاستیک خودرو از منابع معتبر دولتی
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس