Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: انسولین یکی از محصولات دارویی است که بیشترین میزان ارزبری را در کشور دارد و تا امروز نتوانسته بودیم به این حوزه ورود کنیم، اما خوشبختانه راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلیم در کشور، گام بزرگ و مثبتی برای ایران است. تاریخ انتشار: 14:19 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۷۶۲

خبرگزاری میزان-  سورنا ستاری، در مراسم رونمایی از اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور که به صورت مجازی و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هنوز برای تولید، رفع نیازهای کشور و صادرات محصولاتی مانند انسولین قلمی در کشور، راه زیادی در پیش رو داریم و این یک قدم ابتدایی برای ما است که وارد این حوزه می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واردات انسولین به کشور، میزان قابل توجهی ارزبری دارد و شرکت پویش دارو (اولین تولید کننده انسولین قلمی در کشور) از شرکت های خوب دانش بنیان کشور است و امیدواریم که اتفاقات بزرگی در آینده برای توسعه این دانش در کشور رخ دهد و فصل جدیدی از علم و تکنولوژی است که در کشور اتفاق می افتد و این خیلی ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: راه اندازی اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور با حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شد و این حمایت ها باعث می شود که شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

 ستاری در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از پارک فناوری پردیس، مربوط به حوزه سلامت است و در پارک سلامت پردیس، ده ها شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو فعالیت دارند. از شرکت های دانش بنیان به ویژه پویش دارو تشکر می کنم که خط مقدم و صف شکن تولید انسولین قلمی در کشور بود.

بیشتر بخوانید: ۱۲.۶ درصد فوتی‌های کرونا بیماری زمینه‌ای نداشتند

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت دیابت انسولین قلمی در کشور تولید انسولین قلمی خط تولید انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد

علی قاسم پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک روز ملی شوراها با اشاره به اینکه شورای شهر بر آمده از خواست و اراده مردم است، گفت: آبادانی و پیشرفت شهر در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و … و نیز تحقق رسالت شهرداری به واسطه برنامه ریزی و تدابیر شورای شهر حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش شوراها در تحقق برنامه‌های حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: روز شوراها یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر است تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج عنوان کرد: این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری و مدیریت شهری و خدمت رسانی به جامعه به دست آورده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان یکی از نهادهای تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری می‌تواند تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی داشته باشد، مطرح کرد: امید است با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، مشورتی، سیاستگذار و تصمیم ساز بتوانیم خدمات بهتری را به مردم شریف این کلانشهر ارائه دهیم.

کد خبر 6090333

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران