Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندارجزیره سقطری در جنوب یمن که به تازگی به چنگ شبه نظامیان تحت حمایت امارات درآمده است این اتفاق را در چارچوب نقشه مشترک عربستان و امارات خواند و گفت که یمن در معرض یک حمله بین المللی قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، استاندار استان سقطری یمن تسلط شورای انتقالی جنوب یمن (شبه نظامیان تحت حمایت امارات) بر جزیره راهبردی «سقطری» را در راستای یک توطئه بین المللی علیه یمن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رمزی احمد سعید محروس» در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» گفت: «آنچه که در مجمع الجزایر سقطری اتفاق افتاد، ناگهانی نبود؛ بلکه در چارچوب تبادل نقش‌ها میان عربستان و امارات برای آن برنامه ریزی صورت گرفته بود».

او گفت:« آنهایی در سقطری که به قدرت‌های اشغالگر دل بسته‌اند، باید از آنچه در استان‌های جنوبی یمن جریان دارد، درس عبرت بگیرند».

استاندار سقطری با تاکید بر هوشیاری مردم این جزیره  در مقاومت برابر اشغالگران گفت: «مردم سقطری می‌دانند که کشورشان در معرض یک حمله بین المللی قرار دارد».

فرماندهی شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت علنی امارات عربی متحده است، روز شنبه از تسلط بر پادگان‌های نیروهای دولت مستعفی یمن (مورد حمایت عربستان سعودی) در جزیره «سقطری» واقع در جنوب یمن خبر داد و اعلام کرد که این منطقه را به صورت خودمختار اداره می‌کند.

گزارش‌های اخیر رسانه‌های عربی از یمن هم حاکی از این بوده است که عربستان سعودی به کمک شورای انتقالی تحت حمایت امارات برای غلبه بر مابقی نهادهای تحت حکومت منصور هادی آمده است و موج جدید حملات علیه دولت مستعفی یمن از سوی ریاض مدیریت می‌شود.

سقطری تاکنون بارها شاهد تلاش‌های گروه‌های مسلح تحت حمایت امارات برای تسلط بر تاسیسات حیاتی آنجا بوده است؛ گروه‌هایی از نیروهای دولت مستعفی منصور هادی هم تحت حمایت شورای انتقالی جنوب که خواهان جدایی جنوب یمن از شمال آن است در آنجا دست به شورش می‌زدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی امارات عربستان یمن عربستان سعودی امارات عربستان استاندار سقطری تحت حمایت امارات شورای انتقالی بین المللی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۶۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود

اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل از موافقان حمله به جنوب غزه، نتانیاهو را تهدید کرد و گفت: اگر تصمیم بگیرید، پرچم سفید بلند کنید و فرمان اشغال رفح (جنوب غزه) را که مأموریت نابودی حماس، بازگردانی امنیت ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیل و همچنین بازگردانی تمام برادران ما و برادران ربوده‌شده ما به خانه‌هایشان است، لغو کنید، کابینه‌ای که آن را ریاست می‌کنید، دیگر حق وجود داشتن نخواهد داشت.

اخیراً در مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس غزه، پیشنهاد‌هایی برای تبادل اسرا، برقراری آتش‌بس و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از غزه مطرح شده است که برخی وزرای اسرائیلی به‌شدت با آن مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • خط و نشان وزیر اسرائیلی برای نتانیاهو
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد