Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از موفقیت یکی از شرکت های دانش بنیان در اصفهان، در طراحی و ساخت دستگاه تولید «مِلت بلون» (Melt blown) خبر داد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

شقایق حق جوی جوانمرد امروز (دوشنبه- دوم تیرماه) در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این دستگاه تولید ملت بلون است که به عنوان لایه اصلی فیلتر ماسک‌های پزشکی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ساخت این دستگاه برای اولین بار در کشور را یک دستاورد مهم در راستای خودکفایی در تولید ماسک دانست و گفت: لایه ملت بلون یکی از قسمت‌های مهم در ماسک‌های پزشکی ماسک‌های N۹۵ و N۹۹ است که نفوذناپذیری بالایی در برابر میکروب‌ها و ذرات نانومتری و ریز در هوا و در صنعت فیلتراسیون و تولید ماسک‌های تنفسی و فیلترهای صنعتی دارد.

حق جوی جوانمرد با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یک استان با سابقه صنعتی درخشان همواره حرف هایی برای گفتن دارد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان اصفهانی در حوزه سلامت ورود کرده و حرف هایی دارند. امیدوارم بتوانیم این فرصت را داشته باشیم که اخذ بعضی از مجوزها به اصفهان واگذار شود و بسیاری از چالش های پیش روی شرکت ها برداشته شود.

به گزارش ایسنا، انوشه زرگر- مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این رابطه اظهار کرد: حدود ۴۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مستقر هستند که در حوزه تجهیزات پزشکی، آرایشی بهداشتی و دارو فعالیت دارند.

وی افزود: در حوزه کرونا ۱۲ محصول به تفکیک با تولید بالا که فراتر از استان است، تولید می شود که این محصولات شامل محلول‌های ضدعفونی کننده برای دست و سطوح، تجهیزات پزشکی، ماسک، گان (لباس پزشکی)، تجهیزات استریل، دستگاه درمان زخم، سامانه‌های مدیریت یکپارچه مراکز درمانی، تجهیزات ضدعفونی کننده با اشعه فرابنفش، دستگاه‌های ضدعفونی کننده کلینیک‌ها و دستگاه‌های کمک تنفسی هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: تولیدات در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان پوششی دهی بالایی داشته و فراتر از استان نیز صادر شده است.

به گفته زرگر حمایت مادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین محل فیزیکی و اعطای تسهیلات برای این شرکت ها بوده و در حوزه حمایت معنوی نیز در پی تسهیل فرایند اخذ مجوزها است.

وی با بیان اینکه بازدید امروز موجب آشنایی محصولات از نزدیک و معرفی چالش های این شرکت ها می شود، تصریح کرد: در دوران کرونا برای تسهیل روند شرکت ها، در مرحله اول مجوزها داده شد که ورود کرده و محصولات خود را تولید کنند و این واحدهای فناور در یک بازه زمانی فرصت داشتند مجوز دائم بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تجهيزات پزشكي دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضدعفونی کننده شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟

به ‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چین گزارش داده اند که او ابتدا با لی چیانگ، نخست‌وزیر چین ملاقات کرده است.

در این دیدار، لی به ماسک گفته است که توسعه تسلا در چین می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق از همکاری اقتصادی و تجاری میان آمریکا و چین محسوب شود. این درحالی است که خودروساز آمریکایی تأییدیه کلیدی را همزمان با سفر ماسک از سوی یک انجمن خودروسازی چینی دریافت کرده است.

این تأییدیه تصریح کرده که خودروهای مدل ۳ و Y تسلا ازجمله مدل‌هایی هستند که با الزامات امنیت داده چین مطابقت دارند.

۲ منبع جداگانه همچنین به رویترز گفته اند که تسلا با بایدو به توافق رسیده است تا از مجوز نقشه‌برداری غول فناوری چینی برای جمع‌آوری داده‌ها در جاده‌های عمومی چین استفاده کند که آنها چنین موضوعی را یک گام کلیدی برای معرفی FSD یا همان خودران‌های کامل (Full Self-Driving) در این کشور توصیف کرده‌اند.

امنیت و انطباق داده‌ها ازجمله دلایلی بوده است که سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی که ۴سال پیش مستقل‌ترین نسخه نرم‌افزار خودکار (Autopilot) خود را عرضه کرده بود، هنوز نتوانسته است FSD را به‌طور کامل در چین، دومین بازار بزرگ جهان با وجود مشتریان فراوان، در دسترس قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین روباتیک افتتاح شد | دست‌های‌تان کثیف نمی‌شود!

رگولاتورهای چینی از سال۲۰۲۱، تسلا را ملزم کرده بودند که تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ناوگان چینی خود در شانگهای را ذخیره کند و این باعث می‌شود، این شرکت قادر به بازگرداندن اطلاعات به ایالات متحده نباشد.

ماسک به‌دنبال دریافت مجوز برای انتقال داده‌های جمع‌آوری شده در کشور به خارج از کشور برای آموزش الگوریتم‌هایی برای فناوری‌های رانندگی خودران است.

کد خبر 848116 برچسب‌ها خودروی برقی ایلان ماسک چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند شرکت‌ خودروسازی تسلا

دیگر خبرها

  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل