Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:41:17 GMT

بذرهای هیبریدی با خواص ویژه تولید شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۸۲۶۷

بذرهای هیبریدی با خواص ویژه تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، مریم گل‌آبای مدیر عامل شرکت دانش‌بنیانی با بیان اینکه هدف اصلی این مجموعه را تولید بذر هیبرید با عملکرد بالا، کیفیت مطلوب، مقاوم به بیماری‌ها و آفات و سازگاری با شرایط آب و هوایی ایران دانست و گفت: در این مجموعه که متشکل از اعضای هیات علمی و متخصصان اصلاح نباتات، بیوتکنولوژی، بیماری‌های گیاهی، زراعت و غیره است، ایجاد خط‌های مناسب برای ایجاد هیبرید از روش‌های اصلاح کلاسیک و دابل هاپلوئیدی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما در شرکت با تکیه بر دانش بومی و اعتماد به متخصصان ایرانی توانستیم به حوزه تولید بذر هیبرید (F۱)  صیفی‌جات مهم ورود کنیم. میزان گردش مالی واردات بذر هیبرید صیفی‌جات به ده‌ها میلیارد دلار در سال می‌رسد که در صورت تحقق اهداف چند ساله شرکت نگین بذر دانش باعث جلوگیری از خروج این مقدار ارز از کشور می‌شود.

وی ادامه داد: محصول اصلی این شرکت، تولید بذر هیبرید صیفی‌جات است که در حال حاضر تولید تجاری بذور خیار انجام شده است و بذر سایر محصولات مانند گوجه و فلفل هم به زودی تجاری‌سازی خواهد شد.

گل‌آبادی ادامه داد: تاکنون موفق شده‌ایم ۶ رقم هیبرید کاملا ایرانی خیار گلخانه‌ای و همچنین ۳ رقم هیبرید گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای را ثبت کنیم. علاوه بر این محصولات دیگری هم در حال ارزیابی‌های نهایی برای معرفی به بازار و تجاری‌سازی است. با تولید بذر هیبرید توسط این شرکت دانش‌بنیان که تاکنون از خارج وارد می‌شد و در حال وارد شدن است تا حدود زیادی از خروج ارز جلوگیری شده است.

به گفته این فعال دانش‌بنیانی، برخی محصولات این شرکت به صورت غیرمستقیم به کشورهای همسایه صادر می‌شود و توسعه این صادرات یکی از اهداف بلندمدت شرکت است.

کد خبر 4955284 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی تولید شرکت دانش بنیان ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری فضایی تولید فناوری نانو اینترنت شبکه ملی اطلاعات شرکت هواوی ناسا ایالات متحده آمریکا فیس بوک تولید بذر هیبرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد همرسانی «دایان» رویدادی با محوریت توسعه بازار و تجاری سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان است که توسط طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) برگزار می‌شود.

در این رویداد، شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت را مغتنم شمرده و در حضور بهره‌برداران معادن و صنایع معدنی و همچنین صاحبان سایر صنایع مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی در بخش‌های خصوصی و دولتی، بشرح زیر به تشریح نیاز‌ها یا قابلیت‌های محصولات دانش‌بنیان می‌پردازند.

 موضوعاتی از جمله استراتژیک بودن و حیاتی بودن محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده (نقش محصول یا محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده در تقویت اقتصاد مقاومتی و کاهش واردات محصولات خارجی، ارائه ویژگی‌های فنی محصولات دانش‌بنیان تولید‌شده، عارضه، نقیصه، معضل یا کمبودی که عامل ایجاد نیاز به خلق محصول دانش‌بنیان بوده است، کاربرد‌های محصول یا محصولات دانش‌بنیان در معادن و صنایع معدنی و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت‌ها و افزایش مصرف آن‌ها،  نقش محصول یا محصولات دانش بنیان تولید‌شده در تولید پایدار از محورهای این رویداد به شمار می رود.

همچنین ارتقای ارزش افزوده، افزایش بهره‌وری شامل افزایش کیفیت و کمیت محصول، بهینه‌سازی عملیات و فرآیندها؛ کاهش مصرف آب و انرژی؛ تولید انرژی‌های پاک؛ کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ایی، کاهش استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات؛ بهبود تعمیر و نگهداری؛ افزایش عمر تجهیزات، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات؛ هوشمندسازی؛ استفاده از هوش مصنوعی؛ تحول دیجیتال؛ حفاظت از محیط‌زیست، ارتقای سطح ایمنی و بهداشت، از جمله موضوعات محوری قابل‌طرح در این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خواهد بود.

 رقابت‌پذیری آن‌ها با محصولات مشابه خارجی (در صورت بومی‌سازی و وجود رقبای خارجی: قابلیت جایگزین‌شدن با محصولات خارجی از بعد فنی و مالی)، سهم فعلی از بازار کشور و بازار فرامرزی و طرح پروژه‌هایی که از محصولات دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند نیز از جمله محوریت‌های دیگر این رویداد است.

موضوعات محوری دیگری که قرار است در این گردهمایی دانش‌بنیان‌های معدن، مطرح شود  بازخورد و رضایت پروژه‌ها یا صنایع بهره‌مند از محصولات دانش‌بنیان در مورد قابلیت‌ها و ارزش‌های حاصل‌شده از کاربرد محصول یا محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح نیاز‌های مختلف از قبیل نیاز به مشارکت مالی یا بهبود و توسعه‌ی محصول، آینده و افق پیش‌روی استفاده از محصول تولید‌شده بر اساس بازارپژوهی بعمل‌آمده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان یا گزارش‌های بازارپژوهی و آینده‌پژوهی مراجع معتبر داخلی یا خارجی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟