Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر عربستان در یمن اعلام کرد دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) به توافق آتش‌بس و آغاز مذاکرات برای اجرای توافق صلح دست یافتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن امروز، دوشنبه در توییتر نوشت: در ادامه تلاش‌های عربستان و کشورهای ائتلاف سعودی برای توقف خونریزی‌ها، پایان درگیری‌ها و حفظ وحدت، دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با درخواست آتش‌بس فراگیر در ابین و توقف تنش در تمامی استان‌ها و آغاز نشست‌های کمیته‌های طرفین در عربستان جهت اجرای فوری توافقنامه ریاض موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد: تلاش‌هایی که قبلا عربستان و کشورهای ائتلاف برای تحقق توافقنامه ریاض صورت دادند با چالش‌های مختلف روبه‌رو و در نهایت متوقف شدند و اوضاع از دست خارج شد. این مرحله مستلزم اراده سیاسی و همکاری جدی از طرفین توافقنامه در راستای خدمت به منافع ملی و بازگشت موسسات کشور برای انجام وظایفشان است.

این اعلام سعودی چند هفته بعد از درگیری‌های شدید بین نیروهای عبد ربه منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی در استان ابین و جزیره سقطری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای انتقالی جنوب یمن و دولت مستعفی شورای انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان