Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

تصویر مبهم شروع ترم جدید

با وجود اعلام نیمه شهریورماه به‌عنوان زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها برنامه روشنی برای ترم جدید ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعداله نصیری‌قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره وضعیت دروس عملی ترم گذشته دانشگاه شهیدبهشتی درصورت بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور گفت: امیدواریم تا نیمه دوم شهریور این امکان فراهم شود که بتوانیم دروس عملی با حضور دانشجویان برگزار کنیم؛ البته به شرط آنکه پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد ملی مبارزه با کرونا این اجازه را به ما بدهد. چنانچه این شرایط مهیا نشود، نمره دروس عملی به‌صورت ناتمام رد می‌شود که در اولین فرصت در ترم آینده جبران خواهد ‌شد.

وی ادامه داد: اگر امکان‌پذیر باشد که دروس عملی طی یک تا دو هفته به‌صورت فشرده برگزار شود، مشتاق هستیم دانشجویان آمده و کار عملی خود را انجام دهند.

نصیری‌قیداری تاکید کرد: برخی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی که با کمبود وقت مواجه بوده و باید تا یک زمان مشخص فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند با هماهنگی دانشکده خود با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود دروس عملی خود را بگذرانند.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ترم تابستانی این دانشگاه نیز توضیح داد: ترم تابستانی به‌صورت مجازی در برخی دروس برگزار خواهد شد.

فرهاد یزدان‌دوست، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور گفت: درحال‌حاضر دغدغه اصلی ما برگزاری امتحانات پایان ترم است؛ امتحانات فعلا درحال برگزاری است و برنامه‌ریزی‌های کامل نیز در این زمینه انجام شده است. بعد از پایان امتحانات یعنی اواخر تیر و اوایل مردادماه برنامه‌ریزی لازم را برای دروس عملی ترم گذشته انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌هایی مثل خواجه نصیر برگزاری دروس عملی مهم است، بنابراین باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. نکته دیگر اینکه در این دانشگاه ترم تابستانه را نیز برای رفع برخی عقب‌افتادگی‌ها برگزار خواهیم کرد. به‌طور مثال دانشجویانی که دروس حذفی داشته یا نیاز دارند برخی دروس را زودتر بگذرانند، ترم تابستانه برایشان برگزار می‌شود.

یزدان‌دوست با توجه به مزیت‌های آموزش الکترونیکی گفت: تلاش شده یک بازه زمانی مناسب برای ترم تابستانی در این خصوص درنظر گرفته شود تا تعداد واحد مناسب‌تری- اضافه‌تر از آنچه به‌صورت متعارف ارائه می‌شده- ارائه شود. به‌طور مثال درس‌های اصلی رشته فنی‌ومهندسی در تابستان ارائه نمی‌شد و حتی در برخی موارد ترم تابستان نداشتیم اما امسال با توجه به وضعیت کرونا سعی می‌کنیم این دروس را در ترم تابستان ارائه دهیم که تا حد ممکن مشکلات دانشجویان را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: مجموعه‌ای از واحدها در ترم تابستان ارائه شده است؛ درس‌های عملی که دغدغه دانشجویان بود نیز تا حد امکان به فضای الکترونیک سپرده شد و مابقی برای بعد از امتحانات در دستورکار قرار می‌گیرد.

10 مطالبه رهبری در دیدار دانشجویی دستور کار ویژه نهاد در دانشگاه آزاد

محمد شریفانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی 10 مطالبه رهبری در دیدار دانشجویی دستور کار ویژه نهاد در دانشگاه آزاد را مطرح کرد و گفت: عنایت رهبر معظم انقلاب به دانشگاه نقطه امید همه علاقه‌مندان است و امیدواریم به‌دنبال آن شاهد سلسله تحولاتی در دانشگاه باشیم. چشم‌انداز برنامه‌های آینده ما، 10توصیه‌ای است که مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی ماه مبارک رمضان داشتند. موضوع مطالبه‌گری، عفاف و حجاب در دستور کار ماست و موضوع معنویت و اخلاق نیز در برنامه‌ریزی‌های آینده ما موردتوجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجوز 100 دفتر داده شده است. فکر می‌کنم زمینه راه‌اندازی بیش از 60 دفتر را با توجه به تعداد دانشجو داشته باشیم. هرچند این موضوع با عوامل مختلفی مرتبط است. فکر می‌کنم با راه‌اندازی 20 دفتر دیگر، تعداد دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد های دانشگاه آزاد به 50 دفتر برسد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو بیدار و جوان امروزی فهیم است. فرصت‌های فراوانی به برکت نظام اسلامی مقابل جوانان قرار گرفته است. از سوی دیگر وجود فضای مجازی و شبکه‌های گوناگون، زمینه آگاهی نسل امروز را که‌ انگیزه بالایی دارد و مطالبه‌گر هم هست، فراهم کرده و باعث شده به هرچیزی اقناع نشود. این مسئولیت متولیان دینی و اساتید معارف و ائمه جماعات را دوچندان می‌کند. ما خدا را شاکریم که مطالبه‌گری ازسوی دانشجویان وجود دارد و ما هم مامور و مکلفیم بیش از پیش حس مسئولیت داشته و پاسخگوی سوالات و انتظارات دانشجویان باشیم.

مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

ثبت‌نام آزمون دکتری علوم پزشکی آغاز شد

داوطلبان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی گروه علوم پزشکی از امروز دوم تیر می‌توانند نسبت به ثبت نام و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام کنند. طبق نوبت بندی جدید، برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۴ آزمون در صبح جمعه ۲۷ تیرماه، ۲۰ آزمون در عصر جمعه ۲۷ تیرماه، ۱۴ آزمون در صبح شنبه ۲۸ تیرماه و ۱۲ آزمون در عصر شنبه ۲۸ تیرماه و همچنین آزمون مجموعه داروسازی صبح یکشنبه ۲۹ تیرماه برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت نام و ویرایش آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی گروه علوم پایه پزشکی و بهداشت و تخصصی از امروز دوم تیر ماه آغاز می‌شود و تا ۴ تیرماه ادامه دارد.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر برگزاری آزمون مرحله اول دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) به صورت کتبی (دفترچه و پاسخنامه کاغذی)، حوزه های آزمون دکتری تخصصی که به حد نصاب کافی برای تشکیل حوزه آزمون نرسیده اند، از فهرست محل های برگزار کننده آزمون حذف می شوند. بنابراین داوطلبانی که این حوزه ها را به عنوان محل آزمون خود انتخاب کرده اند لازم است از امروز دوشنبه دوم تیر تا چهارشنبه چهارم تیر نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

در حوزه های حذف شده به هیچ عنوان آزمون برگزار نخواهد شد و چنانچه داوطلبانی که این حوزه ها را انتخاب کرده اند در موعد مقرر نسبت به تغییر آن اقدام نکنند این مرکز به ناچار نزدیکترین حوزه ممکن را به طور خودکار برای این دسته از داوطلبان تعیین خواهد کرد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) گروه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تعداد ۱۷ هزار و ۶۸۳ نفر ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

31 / 31 روزنامه آفرینش فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روزنامه آفرینش فرهیختگان آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد ترم تابستان برنامه ریزی دانشگاه ها دروس عملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی زلفی‌گل در گفتگو با فارس در خصوص نوع برخورد پلیس آمریکا با دانشجویانی که معترض به نسل کشی رژیم اسرائیل هستند و مقایسه آن با برخوردی که پلیس ایران در اعتراضات سال ۱۴۰۱ داشت اظهار کرد: نوع برخورد ما نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی برای علم و عالم و خانواده بزرگ و فهیم و فرزانه دانشگاهی جایگاهی خاص قائل است و بر همین اساس قانونی تصویب کرده که اجازه نمی‌دهد نیرو‌های امنیتی و نظامی وارد دانشگاه بشوند.

این در حالی است که در جریان اعتراضات دانشجویی در ایران نیز همواره برخوردهای تندی با معترضان می شود. سال گذشته نیز بسیاری از دانشجویان بازداشت، تعلیق و یا اخراج شده اند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآور شد: عملکرد ما به دلیل آن است که برای جامعه دانشگاهی و علم و عالم جایگاه خاصی قائل هستیم و دیدید در سال ۱۴۰۱ که اعتراضات سه ماه طول کشید به جای اینکه پلیس وارد دانشگاه شود شخص وزیر علوم وارد دانشگاه شد.

زلفی گل افزود: در بحبوحه حوادث سال ۱۴۰۱ خودمان وارد دانشگاه صنعتی شریف شدیم و به میان دانشجویان رفتیم و صحبت‌های آن‌ها را شنیدیم و مدیریت کردیم.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به تناقض رفتار کشور‌هایی که خود را مهد آزادی می‌دانند گفت: در دانشگاه‌های کشور‌هایی که مدعی مهد آزادی هستند می‌بینیم که با دانشجو و استاد چگونه برخورد می‌کنند و در حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا دیدیم که آزادی لگدمال شد و چگونه با دانشجویان برخورد کردند.

وزیر علوم در ادامه افزود: دانشگاهیان ما چنین رفتار‌هایی را می‌بینند و به داشتن آزادی در دانشگاه‌های خودمان افتخار می‌کنیم.

زلفی گل تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی از دانشجویان و دانشگاهیان سایر کشور‌ها که به ندای وجدان خود پاسخ دادند و در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها حساسیت به خرج می‌دهند تقدیر و تشکر می‌کند و یقیناً سازمان‌های بین‌المللی در مورد چنین خواسته‌ای از سوی قشر فرهیخته دانشجو و دانشگاهی تمکین خواهد کرد و صدای اعتراضات دانشجویان را خواهند شنید.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: امروز هم خواهیم دید که در دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی خواهند داشت و با دانشگاهیانی که با مظلومان فلسطینی همدردی کردند مکاتبه خواهد شد و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم و یقین داریم که چنین حرکت‌های دانشگاهی در مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی نتیجه بخش خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد