Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، امضا کنندگان این جنبش مجازی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند: این اقدام  در محکومیت جهانی برنامه های رژیم صهیونیستی در مورد الحاق برنامه ریزی شده ۳۰ درصد از سرزمین های فلسطین در کرانه باختری به این رژیم انجام است.

دربیانیه امضا شده شرکت کنندگان در این جنبش آمده است: فشارهای بین المللی علیه اسرائیل نه تنها باید تشدید شود بلکه بایستی هرنوع اقدام در مورد الحاق نیز متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نهادهای حقوق بشری، حامیان فلسطین و آزادیخواهان از کشورهای دهگانه جنوب شرق آسیا با امضای این بیانیه اعلام کردند: ما قاطعانه اعتقاد داریم که اگر جامعه جهانی سکوت کند و هیچ اقدام مشخصی برای جلوگیری از ظلم های  اعمال شده  توسط اسرائیل در فلسطین صورت نگیرد، این طرح مقدمه ای برای الحاق بخش های باقیمانده فلسطین به این رژیم متجاوز خواهد بود.

امضای این بیانیه همچنان درفضای مجازی توسط حامیان فلسطین درکشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا "آسه آن" ادامه دارد.

مالزی، اندونزی، فیلیپین، تایلند، کامبوج، لائوس، سنگاپور، ویتنام،میانمار و برونئی عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا هستند .

شرکت کنندگان دراین جنبش اینترنتی اعلام کردند: ما در تلاش هستیم تا یک میلیون امضا از کشورهای عضو آسه آن علیه رژیم صهیونیستی را ثبت کنیم. این منطقه جمعیتی افزون بر ۶۰۰ میلیون نفر دارد.

نهادهای مدنی و حقوق بشری و شخصیت های مستقل سیاسی و آزادیخواه از مسئولان آسه آن خواسته اند تا با حمایت از این حرکت جنبش جهانی حمایت از فلسطین را تقویت کنند.

دربخشی از بیانیه این جنبش آمده است: سکوت کردن  در قبال اقدامات متجاوزانه صهیونیست ها گزینه صحیحی نیست. روا نیست سرقت سرزمین های فلسطین از سال ۱۹۴۸ ادامه یابد. ما در حال ایجاد جنبش دیجیتال انتفاضه در آسه آن Asean intifadha هستیم تا این فعالیت در دراز مدت برای آزادی فلسطین ادامه یابد.

مبدعان جنبش آنلاین انتفاضه از منطقه آسه آن اعلام کردند: ما از ناتوانی سازمان ملل برای اجرای ده ها قطعنامه علیه نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل ناامید شدیم. فلسطینی ها مدت هاست که اشغال و آپارتاید اسرائیلی، نژادپرستی سیستماتیک و خودشیفتگی را تجربه کرده اند.

فعالان این جنبش تاکید کردند: با حمایت کامل آمریکا از اسرائیل این رژیم  فراتر و برخلاف قوانین بین المللی رفتار می کند و در قبال اقداماتش به هیچ نهاد بین المللی پاسخگو نیست.

حامیان فلسطین و بنیانگذاران جنبش آنلاین انتفاضه  در جنوب شرق آسیا خاطرنشان کردند: انزوا و تحریم اسرائیل ضروری است و باید علیه این رژیم اعمال شود. اسرائیل  قوانین بین المللی را دردهه های گذشته با کشتار، تهاجم، شهرک سازی های غیرقانونی در سرزمین های فلسطینی ها زیرپا گذاشته و از مجازات مصون مانده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل دراین زمینه اعلام کرده است: الحاق برنامه ریزی شده سرزمین های فلسطین توسط اسرائیل، "نقض جدی منشور سازمان ملل و کنوانسیون های ژنو" خواهد بود.

این فعالان مدنی با اشاره به اینکه "حمایت رئیس جمهور آمریکا از اقدامات اسرائیل باید محکوم شود" اعلام کردند: رهبران جهان باید در همبستگی کامل با فلسطین قرارگیرند و به طور مؤثر با این طرح مخالفت کنند.

شورای مشورتی سازمان های اسلامی در مالزی، ائتلاف آسه آن برای فلسطین، اتحادیه مساجد جهانی در دفاع از الاقصی،دبیرخانه مجمع علمای آسیا، نهاد بین المللی شهروندان، گروه سجاگات، گروه القصص اندونزی؛ شورای شبکه های بشردوستانه دفتر شیخ الاسلام تایلند، انجمن عدالت و توسعه کامبوج از جمله شرکت کنندگان در کمپین یک میلیونی منطقه آسه آن علیه رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با وجود واکنش ها و مخالفت های گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را از ابتدای ماه ژوئیه آینده (تیر ماه) به طور یکجانبه به اجرا بگذارد.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند که ممکن است رژیم صهیونیستی با توجه به فشارهای گسترده بین المللی، طرح الحاق کرانه باختری را در چندین مرحله اجرا کند و در مرحله اول ۳ مجتمع بزرگ شهرک نشینی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

نتانیاهو و «بنی گانتس» رییس ائتلاف «آبی و سفید» این رژیم پس از توافق برای تشکیل کابینه ائتلافی در خصوص آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری به این رژیم از ابتدای ماه ژوئیه (تیر ماه) توافق کردند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین قرار است در این گام که با حمایت دولت آمریکا و شخص "دونالد ترامپ" صورت می‌گیرد، بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برچسب‌ها اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا کوالالامپور فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا کوالالامپور فلسطین اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا کوالالامپور فلسطین علیه رژیم صهیونیستی سرزمین های فلسطین کرانه باختری حامیان فلسطین جنوب شرق آسیا اعلام کردند بین المللی آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان