Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان بولتون در بخشی از کتاب خود با عنوان " اتاق اتفاق" نوشت: حکومت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا به دلیل ارتباطش با کوبا و همچنین فرصت‌هایی که برای کشورهایی همچون ایران، روسیه و چین ایجاد کرده بود، تهدید محسوب می‌شد. تهدید از سوی مسکو چه در بخش نظامی و چه مالی غیرقابل انکار بوده است. روسیه منابع گسترده‌ای را در اختیار مادورو قرار داده، بر صنعت نفت و گاز ونزوئلا تسلط یافته و بدین ترتیب هزینه‌هایی را برای آمریکا ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتون در ادامه عنوان کرد: چین نیز در این زمینه خیلی عقب نبود. ترامپ این مساله را اندکی پس از اولین روز سال ۲۰۱۹میلادی به من گفت که در مورد روسیه و چین نگرانی‌هایی دارد. من نمی خواستم دست روی دست بگذارم و فقظ تماشا کنم.

زمانی که شروع به کار کردم، ونزوئلا در راس اولویت‌های من نبود اما یک مدیریت قوی در حوزه امنیت ملی زمانیکه با تهدیدها و یا فرصت‌های جدید مواجه می‌شود، نیازمند انعطاف‌پذیری است. این شرایط در مورد ونزوئلا صدق می کرد. آمریکا از زمان اجرای "دکترین مونرو" با تهدیدهای خارجی در نیمکره غربی مخالف بود.

در ادامه این بخش کتاب مشاور سابق امنیت ملی آمریکا آمده است: ما گزینه‌های زیادی در مورد ونزوئلا داشتیم و من قصد نداشتم گزینه نظامی را رد کنم. این گزینه‌ها زیاد بودند از جمله گزینه نظامی احتمالی در صورت نیاز.

بولتون در کتاب خود با عنوان «اتاق اتفاق» خاطراتش را از زمان تصدی گری به عنوان مشاور امنیت ملی در کاخ سفید شرح داده و ازآنجاکه انتشار این کتاب واکنش‌های بسیاری از سوی محافل سیاسی آمریکا و دیگر کشورها داشته، انتشار آن جنجال زیادی بپا کرده است.  

برچسب‌ها روسیه دونالد ترامپ چین جان بولتون ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه دونالد ترامپ چین جان بولتون ونزوئلا روسیه دونالد ترامپ چین جان بولتون ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

به گزارش ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع روسیه با قدردانی از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به این رژیم، اظهار کرد: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا  از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»