Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل در آستانه روز صنعت و معدن و به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل جمعی از خبرنگاران به همراه رئیس سازمان صمت از چهار واحد صنعتی و تولیدی فعال و تازه احیا شده بازدید کردند تا از نزدیک در جریان توان تولیدی استان در مسیر صنعتی شدن قرار گیرند.

آرتاپروفیل اولین مجموعه تولیدی احیا شده در اردبیل بود که به همت جوان خوشفکر اردبیلی این واحد صنعتی متروک و مخروبه بعد از 10 سال رکود واقعی احیا شده و تولید پنجره‌های پی‌وی‌سی با تلاش کارگران این مجموعه رونق گرفته تا نویدی برای توسعه صنعتی استان در این بخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز اول این کارخانه که در کمتر از یک سال آماده و مهیا شده در روزهای آینده با ظرفیت اشتغال 50 نفر راه‌اندازی خواهد شد که در فاز اول برای فعالیت این مجموعه 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

به گفته مدیر کارخانه آرتاپروفیل این طرح توسعه‌ای که با هدف تولید پنجره پروفیلی و پی‌وی‌سی اجرایی و عملیاتی شده جزو خطوط تولید منحصربفرد در کشور است که در فازهای بعدی نیز با راه‌اندازی خط تولید یراق‌آلات برای اولین بار در کشور ظرفیت اشتغال تا 300 نفر افزایش می‌یابد.

مجید قلعه‌گیر خاطرنشان کرد: در کمتر از یک سال موفق شدیم اغلب ایزوها و استانداردها و همچنین گریدA را دریافت کرده و با تکیه بر جوانان خوشفکر واحد R&D خود را نیز فعال کنیم تا با توجه مسئولان در قالب ستاد تسهیل طرح‌های توسعه‌ای به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

مینی پتروشیمی اردبیل در مسیر تکمیل

اما کارخانه مینی‌پتروشیمی اردبیل که به همت آرتاانرژی در حال احداث است، با ظرفیت اشتغال 500 نفر به صورت غیرمستقیم و 300 نفر به صورت مستقیم در مرحله تکمیل قرار دارد که در سه ماه آینده بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

مدیر این کارخانه میزان سرمایه‌گذاری این واحد پتروشیمی را یک هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اکثر تولیدات این کارخانه که متانول با کاربرد در صنایع شیمیایی و پلیمری و اغلب چسب است، در خود کارخانه آرتاانرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فتحی‌ بیطرف خاطرنشان کرد: با اجرای خط لوله گاز مستقل مصرف ما که بیش از 20 هزار مترمکعب است، تامین شده و ما قادر هستیم تولیداتمان را با کیفیت مناسب به بازار داخلی عرضه کنیم.

اردبیل در ردیف 5 استان پیشرو در داروسازی کشور

خبرنگاران در ادامه بازدید خود از واحد در حال احداث امیدفارمد پارسیان تولیدکننده داروهای گیاهی و شیمیایی بازدید کردند که قرار است در این کارخانه با ظرفیت اشتغال یک هزار نفر و سرمایه‌گذاری 100 میلیارد تومان انواع قرص، کپسول و شربت دارویی و شیمیایی تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گفته مدیر واحد امیدفارمد پارسیان با احداث این کارخانه اردبیل در ردیف 5 استان پیشرو در تولید داروی کشور قرار می‌گیرد که تا پایان امسال با انتقال تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن این مجموعه راه‌اندازی خواهد شد.

محمدرضا نادری اظهار کرد: در کنار این واحد تولیدی در فضایی به مساحت 50 هکتار گلخانه‌ای را نیز در مغان راه‌اندازی کردیم تا به فرآوری محصولات گیاهان دارویی در کارخانه کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: در چهار فاز ودر 30 هکتار زمین این کارخانه با جدیدترین تکنولوژی تولید داروهای گیاهی و شیمیایی و دانش پایه کشور آلمان تولید خواهد شد که امیدواریم با همکاری محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان در این زمینه موفق عمل کرده و در جایگاه ممتاز قرار گیریم.

باتری‌های صنعتی در اولویت تولید آکوباطری

در آخرین مقصد بازدید خبرنگاران اشجع باطری که اخیرا با نام آکوباطری محصولات خود را عرضه می‌کند، میزبان اصحاب رسانه بود تا در این مجموعه پای صحبت مدیر جوان و موفق این واحد صنعتی بنشینیم تا از توان تولید این مجموعه صنعتی سخن به میان آورد.

مهدی اشجع ظرفیت تولید سالانه در این کارخانه را 500 هزار باطری و صفحه‌سازی 9 هزار باطری اعلام کرد و گفت: حتی در سایر استان‌ها نیز مونتاژ باطری انجام می‌شود.

وی به تولید باطری‌های متنوع خودروهای سبک و سنگین در این مجموعه اشاره کرد و افزود: تا پایان امسال تولید باطری صنعتی نیز در این کارخانه آغاز خواهد شد.

مدیرکارخانه آکوباطری اشتغال ایجاد شده در این مجموعه را 370 نفر اعلام و اظهار کرد: تا پایان امسال این ظرفیت اشتغال با راه‌اندازی فاز تولید باطری‌های صنعتی به 450 نفر خواهد رسید.

اشجع خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این کارخانه 150 میلیارد تومان است که 40 میلیارد تومان آن تسهیلات و مابقی آورده سرمایه‌گذار این کارخانه می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گياهان دارويي توسعه جهش تولید میلیارد تومان ظرفیت اشتغال سرمایه گذاری راه اندازی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان