Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از لنجان، سیدمسعود داودی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان در نشست صمیمانه با مدیریت آموزش و پرورش زرین شهر با تأکید بر جایگاه ویژه مهارت آموزی در نظام آموزشی کشور گفت: آموزش در بارورسازی توانمندی‌های نیروی انسانی نقش مؤثری را ایفا می‌کند، لذا هر چقدر بر توانمندی نیروی انسانی افزوده شود به همان میزان، بازدهی آن در حوزه‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی و تحقق شعار سال بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داودی با تأکید بر افزایش درک دانش آموزان نسبت به مهارت آموزی، تصریح کرد: هدایت جوانان به سمت رشته‌های مهارتی به منظور توانمندسازی، ارتقاء سطح خودباوری و تقویت روحیه کار، تلاش، فرهنگ و مسئولیت پذیری نیازمند آگاهی بخشی است. زیرا کاهش بیکاری در کشور بستگی به گسترش دامنه مهارت آموزی در بین جوانان و نوجوانان دارد.

وی با اشاره به تقویت مهارت‌های جوانان با رویکرد کارآفرینی و اشتغال تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با رویکرد کم کردن فاصله آموزش‌های مهارتی با صنعت و بازار کار، به دنبال توسعه مهارت‌های منجر به اشتغال با محوریت آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان و دانشجویان است.

داودی خاطرنشان کرد: برای پرورش جوانانی کارآمد که بتوانند آینده روشنی را برای کشور ترسیم کنند، باید به فکر راه‌های افزایش مهارت دانش آموزان و دانشجویان در فرآیند تعلیم و تربیت بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با بیان اینکه توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: نیاز کشور به توسعه پایدار و اشتغال، نقش و اهمیت هنرستان‌ها را دو چندان می‌کند. لذا از آنجاییکه رشته‌های فنی و حرفه‌ای از ضروریات آموزش و پرورش است؛ دانشگاه آزاد اسلامی لنجان با تأسیس و راه اندازی هنرستان های سما در شهرستان در مسیر توسعه مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش گام برخواهد داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنجان تأکید کرد: همواره باید به این نکته توجه کنیم که کارآموزی لزوماً نمی‌تواند کلید ایجاد اشتغال و رونق تولید باشد. آموزش عالی در کنار آموزش و پرورش باید تلاش کنند همگام با روند توسعه علوم، فنون و تکنولوژی در کشور نسبت به بروزرسانی نیروی انسانی و تجهیزات تلاش کرده و رشته‌های تحصیلی منطبق بر نیاز بازار کار را بر اساس نیازسنجی آموزش افزایش دهند.

ایرج شاهمرادی مدیر آموزش و پرورش زرین شهر با اشاره به مقوله مهارت‌یابی و ارتقای بهره‌وری تأکید کرد: واقعیت امر این است که به فراخور نیاز جامعه و کشور، دانشجو و نیروی انسانی تحصیلکرده، در بازار کار جذب نشده و به نوعی شاهد افزایش دانشجوهای فارغ‌التحصیل بدون مهارت کافی در بسیاری از حوزه‌ها هستیم. لذا ضرورت دارد هدایت تحصیلی صحیح و افزایش میزان مهارت افزایی با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری شود.

انتهای پیام/

167 / 167 سیدمسعود داودی دانشگاه آزاد اسلامی لنجان اشتغال دانشجویان بازار کار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی لنجان اشتغال دانشجویان بازار کار دانشگاه آزاد اسلامی لنجان آموزش و پرورش نیروی انسانی دانش آموزان مهارت آموزی بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، در پی برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با استادان و دانشجویانی که نسبت به جنایات رژیِم صهیونیستی در فلسطین و حمایت سردمداران آمریکا از این جنایات تحصن و اعتراض کرده بودند جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با صدور بیانیه این جنایات را محکوم و اعلام همبستگی خود را با دانشجویان آزادی جهان اعلام کردند.
متن این بیانیه بدین شرح است:
این روزها با وجود بایکوت خبری گسترده شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین در کشوری هستیم که با سیاست‌های حمایتی و ضدبشری از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، مدعی آزادی بیان و حمایت از حقوق بشراست.
تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست چرا که از یک طرف خود را مهد آزادی بیان و رعایت حقوق بشر معرفی می‌کند و از طرف دیگر بی رحمانه استادان دانشگاه و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.
ما جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، حضور و اعتراضات شجاعانه و بشر دوستانه دانشگاهیان آمریکا و مواضع همدلانه آنان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و غزه قهرمان را حمایت نموده، سرکوب این قشر فرهیخته توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم منحط صهیونیستی است قویاً محکوم می کنیم.


هیئت رئیسه، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه

انتهای خبر/

کد خبر: 1228931 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود