Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:09:13 GMT

۶ واحد صنعتی در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۰۷۰۲۱

۶ واحد صنعتی در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست شورای سرمایه‌گذاری اردستان بیان کرد: این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با حمایت تسهیلاتی بانک صنعت و معدن در حال اجرا و تکمیل هستند.

وی با اشاره به اینکه‌ در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر بیکار در شهرستان اردستان وجود دارد، افزود: تعدادی از بانوان دانش‌آموخته نیز در این میان اضافه می‌شوند که امیدواریم با راه‌اندازی این واحدها مشکل بیکاری منطقه هم برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردستان تشریح کرد: این واحدها مشکلی در حوزه کسب و کار ندارند، تنها بحث مدیریت داخلی یا مشکلات بانکی و مسایل تحریمی است که امکان دارد موجب وقفه در کار شود اما از این سو مجموعه مدیریت شهرستان حامی تولیدکنندگان است و در جهت برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران‌ تلاش خواهد کرد و دستگاه‌های ذی‌ربط آماده هر گونه همکاری هستند.

نیاز اردستان، نیروی کار ماهر

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در این‌ نشست گفت: کشور امروز به یک حرکت و کار جهادی در زمینه اشتغال و توسعه نیاز دارد که در شهرستان اردستان این الگوی مدیریتی موفق، امیدآفرین و قابل تکثیر در کشور وجود دارد و همه دست‌اندرکاران بخش صنعتی و دولتی در کنار هم قرار دارند.

امیرهوشنگ عصارزاده بیان کرد: پیگیری مجدانه فرمانداری در برطرف کردن مشکلات، ایده‌های صنعتی و همکاری بانک صنعت و معدن می‌تواند موانع موجود در سر راه پیشرفت را بردارد، هرچند بخشی از مشکلات به خارج برمی‌گردد اما در بخشی که به داخل بازمی‌گردد، به دور از بدبینی در مورد سرمایه‌گذاران باید اجازه دهیم تصمیم‌گیران و سیاست‌گزاران در کنار آنها قرار بگیرند تا پیشرفت حاصل شود.

وی اضافه کرد: استان اصفهان از هر نظر بسیار پرظرفیت است اما وضعیت یکنواختی ندارد و تعدادی از شهرها برخوردار و تعدادی محروم هستند و در این میان اردستان می‌تواند با ایجاد اشتغال به پایان محرومیت خود برسد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون تاکید کرد: اشتغال به تولید گره خورده است اما مساله اشتغال شهرستان اردستان تنها با ایجاد فرصت شغلی برطرف نمی‌شود و نیروی کار ماهر نیاز دارد.

وی ادامه داد: نیروی کار و ظرفیت اشتغال در این منطقه وجود دارد اما یک حلقه گمشده در میان است که بر این اساس باید آموزش و مهارت‌آموزی جدی گرفته شود.

عصارزاده، مهاجرت از اردستان را مطرح کرد و یادآور شد: بسیاری از افراد با داشتن تخصص‌های گوناگون از این شهرستان مهاجرت کردند که می‌توانند در بخش‌های مختلف به منطقه کمک کنند و باید زمینه بازگشت آنها را فراهم کرد.

وی گفت: بانک‌های توسعه تعاون، صنعت و معدن، توسعه صادرات، کشاورزی و مسکن به طور کامل دولتی و در راستای توسعه بخش‌های مختلف در کشور ایجاد شده‌اند که از ظرفیت آنها باید در راه پیشرفت این شهرستان نیز بیشتر استفاده شود.

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون افزود: توسعه باید همراه با عدالت اجتماعی باشد، نه اینکه تنها شامل طبقه برخوردار شود که با استفاده از سرمایه‌های خرد، تعاون و همکاری می‌توان به این موضوع رسید.

بنابر آمار رسمی، ۵۱ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرستان اردستان وجود دارد و همچنین ‌۶۴ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت ۹۵ درصد صادر شده است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها جهش تولید اشتغال زایی اردستان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید اشتغال زایی اردستان اصفهان جهش تولید اشتغال زایی اردستان اصفهان شهرستان اردستان توسعه تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۰۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، دکتر صادقی ثانی در تشریح اظهار داشت: واحد آموزشی درمانی پژوهشی "توانبخشی کف لگن" به همت اعضای گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته سلامت به بهره برداری رسید.

وی تامین زیرساخت های آموزشی و توانمندی دانشجویان رشته فیزیوتراپی و تامین زیرساخت های توسعه ی رشته ای را از اهداف راه اندازی این واحد در بخش آموزشی عنوان کرد.

دکتر صادفی همچنین ایجاد بستری مناسب و جدید برای تحقیقات مشکلات و معضلات حاضر و رو به رشد مربوط به ناحیه لگن و کمربند لگنی مانند دردهای این ناحیه، نازایی، بی اختیاری های دفع، احتباس و عدم دفع، اختلالات جنسی و کمردردها و ... را از اهداف حوزه پژوهشی این واحد برشمرد.

دکتر صادقی اضافه کرد: با افتتاح این واحد خدمات درمانی در جهت کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، دردهای لگنی، بی اختیاری های ادراری و مدفوعی، افتادگی های مثانه، مشکلات رحمی، یبوست، احتباس ادراری، شب ادراری ها، جراحی های ناحیه لگن، نازایی ها و ... افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این واحد زمینه ارتباطات بین رشته ای مانند مامایی، زنان، گوارش، داخلی، فیزیوتراپی، اورولوژی را در زمینه های آموزشی درمانی-پژوهشی فراهم و از ارجاع بیماران مربوطه به استان های دیگر جلوگیری می شود.

دکتر صادقی با اشاره به گروه هدف دریافت کننده خدمت این واحد تخصصی گفت: بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، یبوست، دردهای ناحیه کمربندلگنی، مبتلایان به اختلالات جنسی و مشکلات ناباروری می توانند از خدمات این واحد بهره مند شوند.

به گفته وی؛ همه خمات این واحد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه فیزیوتراپی ارائه می شود.

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، مشاوره عمومی و رایگان مراجعین اسکلتی عضلانی و غربالگری، توصیه های ارگونومیکی پیشگیراننده و درمانی و مشاوره های خدمات توانبخشی قلبی ریوی، مشکلات کف لگن، بیماری های مغز و اعصاب ، بیماری های روماتیسمی، دیابت و ... بصورت رایگان به مراجعه کنندگان مرکز فیزیوتراپی کلینیک امام علی (ع) شهرکرد ارائه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900033

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده