Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز از تشدید نظارت کمیته های بازرسی، ارزیابی و خدمات بهداشتی و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر تبریز در تابستان ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  سیدرامین اسبقی امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه شهرستان تبریز  به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه با شیوع این ویروس شاهد خسارت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف این صنعت هستیم که به دنبال این شرایط طی ۴ ماه گذشته فعالیت خود را به حداقل رسانده و با توجه به کاهش سفرهای داخلی و خارجی تغییرات مهمی را در ساختار فعالیت خود داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان ۹۹ تبریز همچون نوروز با فعالیت حداقلی کمیته ها همراه خواهد بود، ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع کووید-۱۹ و گسترش این ویروس در برخی از نقاط کشور، موج سفرهای تابستانی با کاهش قابل ملاحظه ای همراه است، به همین سبب ستاد اجرایی خدمات سفر تبریز نیز همچون نوروز ۹۹ با فعالیت حداقلی برخی از کمیته ها همراه خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز افزود: با توجه به کاهش سفر در کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای مرتبط با صنعت گردشگری، کمیته های نظارت و بازرسی، ارزیابی و‌ رسیدگی به شکایات و کمیته خدمات بهداشت و محیط زیست طی تابستان ۹۹ در راستای انجام سفرهای احتمالی بر روند فعالیت واحدهای مربوطه به صورت مستمر و جدی نظارت خواهند داشت تا سفری ایمن را برای هموطنان رقم بزنند.

اسبقی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و خسارات متعددی که به دنبال این بحران به واحدها و فعالان حوزه گردشگری وارد شده و در حال حاضر نیز تداوم دارد، اقدامات و مکاتبات لازم جهت دریافت تسهیلات و همچنین ایجاد شرایط ویژه فعالیت  برای فعالان این حوزه توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام شده و در صورت دریافت اعتبار لازم، به ترتیب اولویت به واحدهای مربوطه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست تبریز گردشگری میراث فرهنگی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز سفر گردشکری صنایع دستی بهداشت رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تبریز ستاد اجرایی خدمات سفر تابستان ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز

استاندار آذربایجان شرقی امروز در این نشست، کمیته‌ای تخصصی متشکل از نمایندگان استانداری، شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی را مامور تدوین سند احیاء ربع رشیدی کرد.

رحمتی با بیان اینکه در مرحله نخست احیاء این مجموعه تاریخی باید مسئله دارایی‌ها، گردشگری و تملک اراضی این مجتمع حل شود افزود: با تدوین طرح عملیاتی احیاء این مجتمع نقشه و مسیر راه احیاء آن مشخص می‌شود.

در این نشست همچنین مصوب شد اعطای جایزه ملی و بین‌المللی ربع رشیدی برای پزشکان برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اجرای ۵ فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در این مجموعه گفت: مجموعه ربع رشیدی در سال ۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در فهرست موقت یونسکو برای ثبت جهانی قرار گرفته که نیازمند آزادسازی اراضی است.

حمزه‌زاده افزود: مساحت عرصه و اعیانی ربع رشیدی بیش از ۹۰ هکتار است که در طول ۷ قرن مورد تهاجم و دستبرد قرار گرفته و در حال حاضر کمتر از ۱۳ هکتار آن قابل احیاست که بیش از ۱۱ هکتار آن تملک و آزادسازی شده است.

شهرک دانشگاهی ربع رشدی تبریز در قرن هشتم هجری به همت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی، وزیر غازان خان و یکی از دانشمندان و نویسندگان برجسته  عصر در شمال شرق تبریز بنیان نهاده شد که در آن به هفت زبان زنده دنیا تدریس می‌‎شد وحدود ۶ هزار دانشجو از مناطق مختلف جهان در آن تحصیل می‌کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد