Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس از از افزایش دو برابری کارشناسان رسمی دادگستری این استان تا پایان تابستان امسال خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدحسین میرشکاری امروز در نشست خبری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تبریک آن به مجموعه فعالان عرصه دستگاه قضا در استان فارس اظهار داشت: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در فارس دارای 530 کارشناس رسمی است که با برگزاری آزمون و پذیرش جدید تا شهریور ماه امسال تعداد آنان به بیش از یک هزار نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد وزیر اقتصاد از برخی قیمت‌گذاری‌ها توسط کارشناسان دادگستری/پروانه دفاتر 3.5 میلیارد تومان خریدوفروش می‌شودبیش از 500 کارشناس دادگستری در استان فارس فعال استرشته " امور ثبتی"  بیشترین نیاز کانون کارشناسان دادگستری است

وی بیان کرد:  وجود یک هزار کارشناس رسمی دادگستری دراستان فارس ظرفیتی برای قانونمند شدن بیشتر و بهتر ارزیابی‌ها است، این ظرفیت می تواند مانع از بروز نظرات غیر کارشناسی و غیر حرفه‌ای در بسیاری از موارد باشد.

میرشکاری یکی از مشکلات موجود در بحث نیروی انسانی را، کمبود کارشناس رسمی رشته‌های مختلف در شهرستان‌های استان فارس دانست و گفت: در آزمون سال گذشته دو هزار و 700 متقاضی از فارس شرکت کردند اما با توجه به دشواری آزمون، تنها 57 نفر موفق به کسب نمره حد نصاب شدند.

وی با بیان اینکه آزمون پذیرش کارشناس شهریور ماه امسال در 27 رشته تخصصی برگزار می شود گفت: برخی از رشته های جدید مانند موضوع فضای مجازی ، بانکداری و تخصص هایی که نیاز به کارشناس خبره دارد نیز در پذیرش های جدید مورد توجه قرار گرفته است.

میرشکاری خاطر نشان کرد : کارشناسی باید شغل اصلی افراد باشد ، کارشناسانی که به این شغل به عنوان شغل دوم می نگرند نمیتوانند در ارائه نظر و دیدگاه کارشناسی چندان موثر واقع شوند ، در پذیرش های جدید به این موضوع هم بسیار توجه شده است.

این مسئول بیان کرد: توزیع متوازن و عادلانه پرونده‌ها بین کارشناسان رسمی سبب تقویت بعد کارشناسی و دقت بیشتر در صدور آرای کارشناسی و ارتقاء کیفی احکام قضایی مبتنی بر نظرات کارشناسی می‌شود و از اشتباهات و تخلفات احتمالی و اطاله دادرسی نیز می‌کاهد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس با اشاره به تلاش این مرکز برای افزایش سطح ارتباطات با جامعه برای اطلاع رسانی و آموزش مناسب پیرامون مسائل حقوقی و قضایی و استفاده بیشتر مردم از کارشناسان رسمی به عنوان مشاور، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای همکاری با مردم، نهادهای مردمی، بانک‌ها، موسسات خصوصی، سازمان‌ها و نهادهای دولتی در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس وجود دارد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: از جمله مواردی که محدودیت استفاده از نظرات کارشناسان رسمی در شهرستان‌های این استان ایجاد کرده ، تجمع کارشناسان در شیراز و خلاء وجود کارشناس رسمی در برخی از شهرستان‌ها است، از این رو در پذیرش‌های جدید به اقامت کارشناس در شهرستان‌ها و مناطق محروم بیشتر توجه شده است.

میرشکاری با اشاره به ایجاد کمیته‌های تخصصی در ذیل مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس، از سپردن مسئولیت به کارشناسان عضو این مرکز در کمیته‌های ایجاد شده خبر داد و تاکید کرد که این اقدام در راستای کیفی‌سازی فعالیت‌های مرکز انجام شده است.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان  با انتقاد از عدم استقبال برخی دستگاه‌ها از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان رسمی گفت: بهره گیری از نظر کارشناسان رسمی بازدارنده فساد و انحراف است.

میرشکاری با بیان اینکه هر جا دستگاهی از نظرات کارشناسی استقبال نکرد یا موضوع را به کارشناسان خاصی ارجاع داد باید به دنبال رد پایی از فساد و تبانی بود، تاکید کرد: مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس به شدت با این پدیده برخورد می کند ، ما معتقدیم موضوع کارشناسی باید شفاف و در فضایی کاملا روشن به صورت غیر سفارشی و آشکار به کارشناسان واگذار شود.

وی تصریح کرد:با توجه به وجود کارشناسان متخصصی در حوزه‌های پزشکی و الکترونیک بیشتر پرونده‌ها به سازمان‌های حاکمیتی نظیر پزشکی قانونی یا پلیس فتا ارجاع می‌شود که این موضوع نیز بیکار ماندن کارشناسان این رشته‌های تخصصی و تراکم کار در بخش سازمانی را به همراه داشته است.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس بیان کرد: درخواست ما این است پرونده‌ها برای کارشناسی به مرکز یا کانون کارشناسان رسمی به عنوان نهادهایی مستقل و توانمند ارجاع شود تا زمینه توزیع عادلانه پرونده‌ها بین کارشناسان افزایش یابد.

انتهای پیام/423/ش

R7533/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارشناس رسمی شهرستان ها پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شد

به گزارش "ورزش سه"، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تبریک دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، از تغییر نام تیم استقلال به تیم «استقلال خلیج فارس» خبر داد.

علی عسکری با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید تیم محبوب استقلال، به تیم استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی تصریح کرد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءلله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • رسمی: پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن