Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی فخرانی جمعه ششم تیر اظهار کرد: اعلام نشدن زمین مازاد، خلاف واقع است، زیرا مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این نوع زمین‌ها وجود دارد اما دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف سعی در حفظ مالکیت آن دارند.  

وی افزود: در چند سال گذشته پس از سفر رهبر معظم انقلاب به استان، انتقال پادگان ۱۱ هکتاری ارتش به خارج شهر کلید خورد اما آنچه مدیران شهری بر سر شهر آوردند، واگذاری بخش بزرگی از آن اراضی بدون پشتوانه کارشناسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخرانی اظهار کرد: شهر از خروج پادگان سود نبرد اما عده‌ای اندک، منافع زیادی به‌دست آوردند، نمونه دیگر از زمین مازاد، پادگان ۱۴ هکتاری ارتش در خیابان فردوسی است که ضرورت دارد که منافع شهر در آن لحاظ شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت:  در کشور سیاست‌های غیر رسمی وجود دارد که در قاعده «اقتصاد سیاسی فضا» می‌گنجد و از نگاه توسعه‌گرایانه خارج می‌شود و دستگاه‌های دولتی منافع اقتصادی خود را به توسعه شهر ترجیح می‌دهند.

وی افزود: مصادیق دیگری از زمین مازاد جهاد کشاورزی در شهر وجود دارد که می‌تواند در اهداف بازآفرینی شهری مورد استفاده قرار گیرد همچنین زمین‌های زندان بجنورد می‌تواند با خروج آن از شهر، سهم بزرگی در توسعه داشته باشد،  قطعات دیگر از دستگاه‌های اجرایی در شهر وجود دارد که به نظر مازاد است.

فخرانی گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف قرار بود زمین‌های بلااستفاده خود را در اختیار بازآفرینی شهری قرار دهند. در کشور ما مدیریت شهری به شدت تفرق دارد، عدم یکپارچگی در مدیریت شهری، مدیران شهری را توسعه‌گر تربیت نمی‌کند،  پس طبیعی است مدیری که ذهن و اندیشه توسعه نداشته باشد.

وی اظهار کرد: شهر را فقط از دریچه اقتصادی می‌بیند در صورتی که شهر به مثابه یک موجود زنده است، جان دارد، روح دارد، جسم دارد. مدیران شهری توسعه‌زدا از اعلام زمین‌ها برای سرمایه‌گذاری مسکن امتناع می‌کنند و خست به خرج می‌دهند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: چون به فکر توسعه همه‌جانبه شهر نیستند. در استان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی در اعلام اراضی مازاد،  حتی برای تامین مسکن کارمندان خود همکاری نکرده‌اند.  

بر اساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی خراسان شمالی، شهروندان این استان، تا افق ۱۴۰۰، ۳۰ هزار مسکن کم دارند.

ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی آغاز شد کد خبر 525540 برچسب‌ها مسکن استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن استان خراسان شمالی خراسان شمالی زمین مازاد زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۱۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم