Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@22:41:07 GMT

پیل سوختی جدید ولتاژ را دو برابر می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۲۵۴۰

پیل سوختی جدید ولتاژ را دو برابر می‌کند

محققان موفق به ساخت پیل سوختی جدید شدند که می‌تواند میزان ولتاژ سلول‌های سوختی هیدروژنی را دو برابر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، در سراسر جهان بخش حمل‌ونقل یکی از بخش‌های به شمار می‌رود که بیشترین میزان انرژی را مصرف  می‌کند، بنابراین برقی کردن وسایل حمل‌ونقل عمومی برای دولت‌ها صرفه اقتصادی دارد و مزایای بسیاری نیز برای محیط زیست به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال جایگزینی سوخت فسیلی در حمل‌ونقل عمومی به پیل‌های سوختی پرتوانی نیاز دارد که مناسب خودروها، کامیون‌ها، قایق‌ها و هواپیماها باشد. پیل‌های سوختی مایع یکی از گزینه‌های مناسب برای جایگزینی پیل‌های سوختی هیدروژن هستند. از این نوع سوخت می‌توان در پهپادها، زیردریایی‌های بدون سرنشین و حتی هواپیماهای برقی استفاده کرد.

 گروه تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن در سنت‌لوئیس پیل‌های سوختی پرتوانی توسعه داده‌اند که قادر است میزان ولتاژ پیل‌های سوختی هیدروژن را دو برابر کند. این فناوری می‌تواند به طراحی پیل‌های سوختی سبک‌تر، کوچک‌تر و کارامدتر بینجامد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: پیل سوختی سوخت فسیلی سوخت هیدروژنی پیل های سوختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد از بسیج ماشین‌آلات برای اجرای مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در مجاورت پارک کوهستان در کوتاه‌ترین زمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، از روز گذشته عملیات ساخت یک مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی در سیل بند پارک کوهستان یزد به همت شهرداری و دستگاه‌های مختلف آغاز شده است.

محمدجواد آقایی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد در این خصوص اظهار کرد: احداث این سیل بند با همکاری سپاه الغدیر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان، استانداری و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تأمین ماشین آلات صورت گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخزن ۱۶۰ هزار متر مکعبی در سیل بند پارک کوهستان اجرا شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از روان آب‌های بالادست پارک کوهستان مدیریت شده و ایمنی شهر حفظ می‌شود.

کد خبر 748775

دیگر خبرها

  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • رشد ۱۰ برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز