Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور به تشریح راه اندازی اولین مدرسه مجازی در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان خارج از کشور پرداخت.

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره نحوه آموزش و بازگشایی مدارس دانش آموزان ایرانی خارج از کشور بیان کرد: در ۴۷ کشوری که مدرسه داریم بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز برنامه ریزی خواهد شد به این ترتیب که اگر شرایط عادی باشد در مواردی از اول یا نیمه شهریور سال تحصیلی، اگر وضعیت زرد باشد سال تحصیلی با حضور دانش آموزان به شکل زوج یا فرد و اگر وضعیت قرمز باشند آموزش به طور مجازی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم آموزش مجازی فراهم شده است، گفت: علاوه بر این موضوع به دنبال آن هستیم تا مدرسه مجازی خاص دانش آموزان خارج از کشور راه‌اندازی کنیم تا تمام اتباع ایرانی خارج از کشور که حتی در نظام کشور‌های دیگر مشغول تحصیل هستند بتوانند مطابق نظام آموزشی در ایران ادامه تحصیل بدهند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه ورود به این مدرسه تا حدی به شرایط کشور میزبان بستگی دارد، بیان کرد: بستری فراهم کردیم تا هر کسی که به نظام آموزشی ایران علاقه‌مند باشد امکان تحصیل در این نظام آموزشی را داشته باشد.

او درباره نحوه آموزش در این مدرسه مجازی گفت: این طرح در مراحل اولیه است و آنطور که تاکنون معین شده است در نظر داریم تا در پنج ماده درسی امتحان علاقه‌مندان به نظام آموزشی ایران را برگزار کنیم که البته این موضوع باید به تائید شورای عالی آموزش و پرورش برسد.
راه اندازی مدرسه مجازی خارج از کشور در بستر شاد

کریمی افزود: در نظر داریم تا دروسی مانند علوم اجتماعی، تاریخ، جغرافیا و نظایر آن را برای دانش آموزان در نظر بگیریم چراکه دروس دیگر نظیر فیزیک، شیمی و ریاضی در سراسر دنیا یک مفهوم است و سعی می‌کنیم دروسی که با فرهنگ و تمدن ایرانی مرتبط است دراین مدرسه مجازی مورد توجه قرار دهیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشوردر پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مدرک ایرانی چه سودی برای دانش آموزان شرکت کننده در این طرح دارد، گفت: نظام آموزشی ایران نظامی معتبر است علاوه بر آن ایرانیان به زبان فارسی و فرهنگ خود علاقه‌مند هستند و این طرح فرصتی است تا فاصله نسلی میان ایرانیان خارج از کشور ایجاد نشود.

کریمی از شکل گیری این مدرسه مجازی در بستر شاد خبر داد و تاکید کرد: در نظر داریم تا سرور بین المللی برای شبکه شاد فراهم کنیم تا ضمن خدمات دهی این مدرسه مجازی امکان استفاده دیگر کشورهای دنیا از این بستر فراهم باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور برای دانش آموزان مدرسه مجازی نظام آموزشی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است