Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید نمونه‌برداری‌ها و پایش کنترل کیفی آب آشامیدنی این روزهای کرونایی در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

جعفر ربیحاوی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان ضمن اعلام این موضوع اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهداشت آب در زندگی و سلامت مردم به خصوص در فصول گرم سال و در شرایط فعلی وقوع بیماری کووید ۱۹، کنترل کیفیت آب آشامیدنی شهرستان‌های تحت پوشش بیش از پیش در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: از ابتدای شروع شیوع بیماری کرونا تا کنون ۳۷ هزار مورد کلرسنجی و ۹۰۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی و ۲۰۰ مورد پایش و بازرسی از سامانه‌ها و تاسیسات آبرسانی در مناطق شهری وروستایی شهرستان های تابعه این دانشکده انجام که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته حال اینکه در مدت مذکور به علت بروز سیل در منطقه فعالیت های جاری و ماموریت های واحد نیز تشدید شده بود.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در این راستا موارد شکستگی خطوط و انشعابات آب، سرریز فاضلاب و موارد مشابه در حال رصد مستمر هستند و مکاتبه آنی با سازمان‌های مسوول انجام شده و موارد تا رفع مشکل بهداشتی پیگیری می‌شود.

ربیحاوی با اشاره به دیگر فعالیت های کارشناسان بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: تشدید پایش و کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در گام اول و دوم مواجهه با کووید ۱۹ در دستور کار بوده و در این زمینه بازرسان بهداشت مطابق دستورالعمل های ابلاغی نسبت به تشدید فعالیت های نظارتی خود در اصناف اقدام و بیش از ۴۷ هزار و ۱۰۰ پایش به عمل آورده که علاوه بر ارایه آموزش در پایش ها بیش از یک هزار و ۵۰۰ مورد اخطار بهداشتی و معرفی به مقامات قضایی اجرایی شد و ۶۲۰ پلمب اصناف متخلف نیز صورت گرفت.

او با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا موثرترین راه مواجهه با بیماری را رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی از جمله شستن صحیح دست ها، خودداری از خروج بی مورد و غیر ضرور از منزل، رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک در ترددها و خارج از منزل بیان کرد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال، بر تهیه آب شرب از منابع مطمین و سالم‌سازی آب آشامیدنی تاکید و اضافه کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و عدم رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در اصناف، موارد را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ پیگیری نمایند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشکده علوم پزشکی آبادان سلامت محیط و کار کرونا ویروس آب آشامیدنی شهری دانشکده علوم پزشکی آبادان آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون