Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اعتقاد دارد جامعه‌ای مدنی و موفق است که مدیریت مشارکتی در آن پیاده و از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌ها، فرهنگوران و فرهیختگان استفاده شود.

بتول معلم در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز طبق اسناد بالادستی از جمله قوانین شورا و شهرداری و اسناد فرهنگی اجتماعی که تدوین شده، رسالت‌ها و وظایفی در حوزه‌هایی مانند آسیب‌های اجتماعی بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با توجه به رویکرد شورای پنجم و شهرداری شیراز مبنی بر انسان محوری، برنامه‌هایی قابل اجرا در حوزه آسیب‌های اجتماعی را بر این پایه طراحی کرده‌ایم.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه طبق نتایج تحقیقات وگزارش‌های آماری که حکایت از وضع موجود اجتماعی شهر دارد، برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این معاونت حول محور نگاه سلامت محور و ارتقای سلامت اجتماعی شهر شیراز با رویکردهای عملیاتی از جمله مدیریت مشارکتی، برنامه‌های بلند مدت، فرآیندی و ...در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کرده است.

معلم با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌های ما مشارکتی است و از زمان شیوع بیماری کرونا نیز نمود زیادی داشته است، عنوان کرد: تخصص محوری از دیگر رویکردهای ما در این معاونت است و در این راستا هیئت اندیشه ورز در حوزه‌های اجتماعی تعریف شده است که اعضای آن متشکل از متخصصین حوزه های: هنر، حقوق، اقتصاد، مدیریت و روانشناسی و جامعه شناسی می باشند.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه برنامه‌های بلند مدت و فرآیندی در حوزه اعتیاد دنبال می‌شود، افزود: برنامه های مناسبتی هفته مبارزه با مواد مخدر، تنها بهانه و نقطه آغازی جهت تدوین برنامه هایی بلندمدت و فرآیندی در این حوزه می باشد.

معلم با تاکید بر اینکه اصل برنامه ما تسهیلگری اقتصادی و آغاز پروژه‌های کارآفرینی اجتماعی برای گروه‌های هدف است، گفت: علت‌های زیادی در برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد حاکم است که تلاشمان این است تا عمده این عوامل را با پروژه های کلان فرهنگی و اقتصادی به صورت توأمان کاهش دهیم.

او ادامه داد: هم چنین مجموعه و سلسله برنامه‌هایی برای پر مغز شدن اوقات فراغت در گروه‌های سنی مختلف شناسایی و احصاء کرده‌ایم، زیرا تحقیقات و پیمایش های میدانی نشان می دهد که الگوی مصرف مواد مخدر در گروههای سنی مختلف متفاوت و در گروه نوجوانان و جوانان با نحوه گذران اوقات فراغت مرتبط است. وی تاکید کرد در این راستا طی فراخوان ملی و شهری از گروه های هنری دعوت می گردد تا با زبان هنر محصولاتی برای ساماندهی اوقات فراغت شهروندان به تفکیک سنی تهیه کنند.

معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برگزاری برنامه هایی در قالب های مختلف: همایش، نشست های تخصصی، تئاتر اجتماعی، سایکودرام، تور اجتماعی، جشنواره، فستیوال‌ها، سینمای محلات، مسابقات و .... را از جمله این برنامه‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: ساخت سلسله فیلم های سریالی در قالب محصولات موضوعات مختلف آسیب های اجتماعی نیز برای حساس سازی جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

معلم با تاکید بر اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و ورود جدی به فضای مجازی را در دستور کار قرار داده‌ایم، خواستار ورود جدی رسانه‌ها به مباحث تحلیلی آسیب‌های اجتماعی نیز شد.

او همچنین خاطرنشان کرد که به دلیل شیوع کرونا ویروس و حفظ سلامت شهروندان، برنامه‌های مناسبتی هفته مبارزه با مواد مخدر را در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیش‌بینی کرده‌‎ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرداری شیراز ستاد مبارزه با مواد مخدر تئاتر اجتماعی آسیب های اجتماعی برنامه هایی برنامه ها مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»

به گزارش خبرگزاری مهر، یکشنبه‌های الگو نمایی محفلی برای روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی و گروه‌های فعال مردمی در موضوعات و عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود. از مشخصه‌های اصلی حلقه‌های میانی آن است که اضافه بر کنشگری خود، در پی انتقال دانش و تجربه به دیگر ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوری آنان به میدان کنشگری یا به عبارتی تکثیر این الگوها در طریق حل مساله است.

یکشنبه‌های الگونمایی فرصتی است تا دیگر فعالان فرهنگی اجتماعی این امکان را پیدا کنند تا الگوی (نوع و نحوه) فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک اطلاعات میان فعالین فرهنگی موجب گردآوری مجموعه‌ای از ایده‌ها، طرح‌های موفق میدانی و تهیه بانک اطلاعاتی از اقدامات میدانی مؤثر فعالین فرهنگی است تا ضمن اطلاع از اقدامات یکدیگر و از دانش و تجارب یکدیگر بهره ببرند.

ایران جوان بمان (جمعیت)

یکشنبه‌های الگونمایی در شانزدهمین سری خود در راستای «معرفی اقدامات شاخص و ابتکارات میدانی» به موضوع «ایران جوان بمان (جمعیت)» پرداخته است.

مائده مهدی پور در این قسمت به معرفی «شبکه فعال مردمی جمعیت برنا» در یزد به عنوان یک الگوی موفق می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ این قسمت را به صورت آنلاین از طریق آدرس ذیل مشاهده کنند.

https://www.skyroom.online/ch/saman2/setadekhatam

کد خبر 6090330

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز