Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:08:24 GMT

تعدیل تولید سبب افزایش قیمت گوشت مرغ شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۴۰۰۸۴

تعدیل تولید سبب افزایش قیمت گوشت مرغ شد

مجتبی تقی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با سیاست وزارت جهاد کشاورزی تولید متعادل و متناسب با تقاضا شده است.
وی اظهار داشت: کاهش تولید جوجه یک روزه نیز از عوامل افزایش قیمت مرغ است که این امر نیازمند مدیریت است .

تقی زاده  گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا میهمانی ها و تالارها تعطیل شد که به همین دلیل کاهش تولید در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید مرغ سایز تنها راه حمایت از تولیدکنندگان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی و تنها راه اینکه این واحدها تعطیل نشوند به دنبال طرح تولید «مرغ سایز» در این واحدها هستیم.
وی بیان داشت:  در دوران کرونا ۱۵ درصد تولید جوجه کشور کاهش یافت که به دنبال آن ۱۵ درصد فعالان بخش کنار گذاشته می شوند.
تقی زاده ادامه داد: دولت به دنبال آن است که به جای کاهش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در واحدهای تولیدی، ۱۵ درصد وزن مرغ کشتار شده را کاهش دهد.
وی گفت: هم اکنون وزن مرغ زنده در کشتارگاه ۲۵۰۰ گرم است که باید به ۲۲۰۰ گرم برسد تا هم مصرف کننده از گوشت باکیفیتی بهره مند شود و هم واحدهای مرغداری در تولید متضرر نشوند.
سود حلقه های پس از تولید در تولید مرغ درشت است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان البرز افزود:‌  سود حلقه های پس از تولید شامل کشتار کن کشتارگاه و واحدهای عرضه به تولید مرغ درشت است زیرا کارمزد در این بخش بر اساس وزن تعریف شده است ودر وزن بیشتر دارای سود بیشتری به علت کاهش افت لاشه است.
وی تصریح کرد: سود حلقه های پس از تولید در هر قطعه مرغ سایز نسبت به مرغ درشت کمتر می باشد ولی سود تولیدکننده در تولید این مرغ است و باعث افزایش جوجه ریزی در واحد های تولیدی و استفاده حداکثری از ظرفیت فعال واحدهای پرورشی خواهد شد.

مرغ های منجمد راهی بازار می شود
تقی زاده گفت:  در ایام شیوع کرونا و کاهش مصرف گوشت مرغ، ذخیره سازی خوبی در سردخانه های کشور و البرز انجام شد به طوریکه با انعقاد قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام و واحدهای تولیدی مرغ گوشتی و نظارت اداره کل دامپزشکی استان، بیش از۱۸۰تن گوشت مرغ به قیمت هر کیلو ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری و ذخیره سازی شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون به شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز  دستور داده اند تا این مرغ را به قیمت ۱۳ هزار تومان وارد بازار کند تا منجر به تعادل قیمت شود.
تقی زاده خاطرنشان کرد که قرار است تا ۲۲۰ تن گوشت مرغ منجمد وارد بازار شود.
ظرفیت واحدهای مرغ گوشتی استان البرز در کل چهار میلیون و ۷۰۰ قطعه است ولی تولید با ۶۰ درصد این ظرفیت انجام می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ استان البرز وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ استان البرز جهاد کشاورزی استان البرز گوشت مرغ تقی زاده ۱۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۴۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال