Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز سه شنبه در آستانه سالگرد شهیدصدوقی در ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ در حاشیه نشستی به ایرنا، افزود: این شهید بزرگوار در خدمت به مردم هرگز احساس خستگی نمی‌کرد و همواره شخصیت بسیار مقاومی داشت.

امام جمعه ابرکوه اظهارکرد: نماینده سابق حضرت امام (ره) در استان یکی از مفاخر علمی، عملی و انقلابی بود که قبل از انقلاب محور فعالیت های علمی حوزه علمیه و یکی از استوانه های مذهبی استان یزد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی خاطرنشان کرد: این شهید در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب ، خصوصاً پیشوایی و جلوداری بخشی از انقلاب را در استان به عهده داشت، ابهت انقلابی اش، سازمان اطلاعات و امنیت (ساواک) و دستگاه‌های امنیتی رژیم گذشته را دچار ترس و اضطراب کرده بود.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: رابطه شهید صدوقی به عنوان امام جمعه شهر یزد با حضرت امام (ره) رابطه مُرید با مُراد بود، او صادقانه نشان داد که از یاران صدیق و باوفا و قدیمی امام امت بود.

حسینی با بیان اینکه او به عنوان سرباز ولایت یار امام خمینی (ره) در تمامی صحنه‌های انقلاب و یاور ملت محروم بود،  یادآورشد: سومین شهید محراب در مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بسیار شجاع و فعال بود .

وی تصریح کرد: این عالم وارسته چنان جاذبه قوی و نیرومندی داشت که در برخورد نخست، افراد را نسبت به انقلاب و اسلام و امام امت جذب می‌کرد.

حسینی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) پس از شهادت آن بزرگوار فرمودند، اینجانب دوستی عزیز که بیش از سی سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد را و ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد خاطرنشان کرد: شهید صدوقی در صف مقدم برای دستگیری خلق خدا بود.

شهید صدوقی نماینده سابق امام خمینی (ره) و امام جمعه فقید یزد در ۱۱ تیر ۱۳۶۱ خورشیدی پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه در مسجد ملا اسماعیل از سوی منافقان کوردل به ضرب گلوله به شهادت رسید.

همچنین هشتم نیرماه دفتر سومین شهید محراب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که امسال به دلیل توصیه‌های بهداشتی و برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مراسم سالگرد شهادت این عالم ربانی برگزار نمی‌شود.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت ،آمده است: از همه علاقه‌مندان و نهادهای انقلابی درخواست می‌شود برای سلامتی مردم از برگزاری مراسم سالگرد شهید صدوقی اجتناب کنند.

همه ساله این مراسم با حضور گسترده مردم و مسوولان به نحو مناسبی در مسجد روضه محمدیه ( حظیره ) یزد با حضور قشرهای مختلف مردم استان برگزار می‌شد.   

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۰۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۶۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری دیروز( دوشنبه) بیان کرد: از ۲۴ ساعت قبل تا ظهر ۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۴۶۱ نفر در بیمارسنان  بستری شدند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون ۱۸۶ هزار و ۱۸۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۳۷ نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند و  یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۸ آزمایش تشخیص کووید -۱۹ نیز  در کشور انجام شده است.

وی افزود: خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ضمن تشویق مردم جهت پیوستن به پویش «من ماسک می‌زنم»، بیان کرد: یافته‌های علمی فعلا بهترین راه برای پیشگیری از بیماری ناشی از ویروس کرونا را استفاده از ماسک معرفی کرده استد

برچسب‌ها ویروس کرونا شهید ابرکوه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهید ابرکوه بهداشت و سلامت ویروس کرونا شهید ابرکوه بهداشت و سلامت شهید صدوقی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۶۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟

بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشت، در مراسم تودیع هدیه‌ای که به وی داده شده بود، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خانواده سردار شهید محمدرضا زاهدی نخستین بار نامه شهید زاهدی به فرمانده کل قوا را منتشر کردند.

بعد از اولین مرحله‌ای که شهید زاهدی از لبنان بازگشت، در مراسم تودیع، یک قبضه سلاح مینی یوزی به وی هدیه داده شده بود که ایشان، آن را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد؛ متن نامه شهید زاهدی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک امام المسلمین
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامة برکاته
مولای عزیزم سلام علیکم و رحمة الله

بدین‌وسیله خالصانه‌ترین درودها را بر آن جانشین خلف خمینی کبیر (ره)، رهبر فرزانه‌ام می‌فرستم و از خداوند می‌طلبم تا نفس دارم سرباز آن نایب امام عصر (عج) بوده و در این راه چیزی جز شهادت موجب جدایی از آن عزیز نگردد.

اسلحه مینی یوزی که در مراسم تودیع اینجانب … به‌عنوان هدیه از طرف مسئول… تقدیم بنده شده بود، و آرزو داشتم شخصاً شرفیاب شده، تقدیم نمایم اما همیشه در این مدت با خود حدیث نفس داشتم و به خود اجازه ندادم وقت ولی امر مسلمین را از این بابت بگیرم.

لذا این هدیه ناقابل را با خالصانه‌ترین درودها و سلام تقدیم می‌نمایم.
ان‌شاء‌الله تعالی با قبول آن سرباز کوچکتان را بسیار خوشحال خواهید نمود.

تقاضای عاجزانه دارم این حقیر را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید.
والسلام

زاهدی
۸۲/۰۱/۲۰»

کد خبر 750539

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی + فیلم
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟