Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: ۱۳۲۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان با تمرکز بر فعالیت در بستر فضای مجازی از ۱۴ تیر آغاز به کار می‌کنند.

جمیل عباسی غریب در جلسه اوقات فراغت دانش‌آموزان استان با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از اوقات فراغت، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های تابستانی به صورت مجازی در بستر شبکه شاد برگزارمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تاکید ستاد ملی پیشگیری از کرونا در اجرای «پویش در خانه بمانیم» و به استناد آیین‌نامه فعالیت‌های تابستانی ضمن بهره مندی از امکانات و قابلیت‌های موجود شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد» برنامه‌های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف‌دار متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به برنامه‌های متنوع اوقات فراغت دانش‌آموزان و همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در بهینه سازی برنامه‌های تابستانی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان جوانان هلال احمر، مراکز دارالقرآن، پژوهش سراها، مجتمع‌های ورزشی و... آموزش و پرورش گیلان را در اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها یاری می‌دهند.

عباسی غریب با اشاره به نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایگاه‌های تابستانی، تصریح کرد: مدیران این پایگاه‌ها باید تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبت‌نام و تشکیل کلاس‌ها را در شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) انجام دهند و در مناطقی هم که امکان برگزاری کلاس‌های حضوری به صورت محدود وجود دارد مطابق سال‌های گذشته ثبت‌نام از طریق سامانه اوقات فراغت در «همگام» انجام می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های پایگاه‌های اوقات فراغت از ۱۴ تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان مرداد در شش هفته با رعایت کامل نکات بهداشتی ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان و پیش‌بینی ۱۳۲۰ پایگاه، تصریح کرد: نشاط افزایی، جهت دهی استعدادهای دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های اخلاقی، آموزش مهارت‌های زندگی و تفریحات سالم و ایجاد روحیه مشارکت در کارهای گروهی از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های بهینه سازی اوقات دانش‌آموزان در تابستان امسال است.

گفتنی است؛ در تابستان سال گذشته ۱۲۵ هزار دانش‌آموز گیلانی در ۱۲۰۸ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت از برنامه‌های متنوع آموزش و پرورش بهره مند شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اوقات فراغت دانش آموزان پرورشی و فرهنگی دانش آموزان آموزش و پرورش سازی اوقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند