Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:32:38 GMT

باند کلاهبرداری از نیازمندان شیراز متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۷۵۸۷۵

باند کلاهبرداری از نیازمندان شیراز متلاشی شد

سرهنگ یوسف ملک‌زاده، سه‌شنبه بیان داشت: در پی ارجاع چند فقره پرونده به پلیس آگاهی با مضمون کلاهبرداری، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کارکارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد، افراد کلاهبردار در پوشش خیر و سخاوتمند با مراجعه به نهادها و مراکز خدماتی، با ترفندهای متقلبانه افراد بی بضاعت را شناسایی و اطلاعات آنان را دریافت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک‌زاده ادامه داد: کلاهبرداران در تماس تلفنی با افرادی که از قبل شناسایی کرده بوند، خود را خیر و سخاوتمند معرفی و عنوان می‌کردند که مسوولان مراکز خدماتی شماره "شما" را به قصد پرداخت وام به ما ارائه کرده و اینکه با پرداخت یک فقره وام با مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلند مدت و کم بهره به شما موافقت شده است که از الزامات این وام علاوه بر ارائه مدارک، باید مبلغ ۲۰ میلیون ریال وجه نقد به شماره حساب اعلامی واریز شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس موفق شدند با اقدامات فنی و ترفندهای پلیسی، ۱۲ نفر را که همگی اعضای این بودند شناسایی و در قالب چند عملیات آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

ملک‌زاده، با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به کلاهبرداری یک میلیاردی ریالی از مالباختگان اقرار کردند، گفت: همه کلاهبرداران برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

وی، با بیان اینکه تاکنون ۲۴ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، به شهروندان توصیه کرد با رعایت برخی نکات هر چند ساده، می‌توان مجرمان را در ارتکاب جرم ناکام گذاشت و مردم به این موضوع توجه کنند که قبل از انتقال هر گونه وجه نقد به حساب دیگران، بررسی‌های لازم را انجام دهند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

برچسب‌ها کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس کلاهبرداری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۷۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت از مزون لباس واقع در محله محمودیه تهران، مأموران پلیس به بررسی این موضوع پرداختند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با بررسی دوربین‌ها مشخص شد سرایدار ساختمان که از اتباع کشور همسایه بوده با همدستی دو نفر دیگر، نیمه شب اقدام به سرقت لباس‌ها کرده است.

سرهنگ ضرونی بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد متهمان از طریق فضای مجازی اقدام به فروش لباس و اموال مسروقه کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: با به‌کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی و در یک اقدام غافلگیر کننده سرایدار ساختمان دستگیر و پس از کشف اموال مسروقه در اتاق سرایداری دو نفر دیگر از همدستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان به کلانتری منتقل و پس از تکمیل پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان به ویژه مغازه داران توصیه کرد که فروشگاه‌ها و انبارهای خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته و دزدگیر مجهز کنند.

کد خبر 6089985

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان